• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Modālo darbības vārdu lietojums rakstos par influenceru mārketingu

Thumbnail
View/Open
306-95141-Spale_Katarina_ks19120.pdf (1.129Mb)
Author
Spale, Katarīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Influenceru mārketings ir strauji augoša biznesa joma, kas ir vērsta uz tiešu komunikāciju ar klientu. Valoda un modālie darbības vārdi ir tās būtiska sastāvdaļa, kas pauž autora attieksmi un viedokli. Darba galvenais mērķis bija noteikt modālo darbības vārdu biežumu un nozīmi mediju diskursā, proti, tiešsaistes rakstos. Šī mērķa sasniegšanai tika izmantota literatūras analīzes, diskursa analīzes, un statistiskās analīzes pētījumu metodes. Rezultātā visizplatītākie modālie darbības vārdi bija can, will un may, kā arī tika atrasti visu modālo nozīmju gadījumi, un visizplatītākie bija iespējamība un prognozēšana.
 
Influencer marketing is a fast-emerging business area that is focused on direct communication with the customer. Language and modal verbs are an essential part of it, which expresses the attitude and subjectivity. The main goal was to determine the frequency and meaning of modal verbs in media discourse, namely online articles on influencer marketing. Literature review, discourse analysis, and statistical analysis as research methods were employed to achieve this goal. In result, the most frequent modal verbs were can, will and may, while instances of all modal meanings were found, with possibility and prediction being the most common.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63540
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV