• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Itāļu valodas ietekme vidusskolēniem kā otrās valodas apguvē.

Thumbnail
View/Open
306-95213-Pulka_Patricija_pp19023.pdf (1.382Mb)
Author
Pulka, Patrīcija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Napolitano, Rosario
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Problemātika: Kādi faktori ietekmē skolēnu itāļu valodas apguvi? Lai sasniegtu šī pētījuma mērķus, tika veikti šādi uzdevumi: Tika analizēta literatūra par dzimtās un otrās valodas apguves procesu; literatūra par otrās valodas apguvi ietekmējošiem faktoriem un motivāciju; vidusskolēnu aptaujas anketas sastādīšana, lai noskaidrotu, kas ietekmē itāļu valodas apguvi, un anketas datu apkopošana un secinājumu izdarīšana. Praktiskā daļa: aptaujas anketa. Anketā ir 30 jautājumi. Galvenais secinājums: skolēnu itāļu valodas apguvi ietekmē skolotājs, viņu pašu motivācija un dzimtā valoda. Atslēgas vārdi: skolēni, L1, L2, mācīšanās, ietekme
 
The problematic: What factors affect students' learning of Italian? To achieve the objectives of this research, the following tasks were carried out: Analyze the literature on the acquisition process between mother tongue and second language; the literature on factors influencing second language learning and motivation; fill out a questionnaire for high school students to find out what influences their learning of Italian; and collect the data from the questionnaire and make conclusions. The practical part: the questionnaire. The questionnaire consists of 30 questions. The main conclusion: students influence in learning Italian from the teacher, their own motivation and mother tongue. The key words: students, L1, L2, learning, influence
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63547
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6362]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV