Pasūtītāja rīcības brīvība attiecībā uz pretendentu kvalifikācijas prasībām un piedāvājumu vērtēšanas kritērijiem
Author
Konstantinoviča, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Kusiņš, Gunārs
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ietver pētījumu par pasūtītāja rīcības brīvību attiecībā uz pretendentiem izvirzāmajām kvalifikācijas prasībām un piedāvājumu vērtēšanas kritērijiem. Pasūtītāja rīcības brīvībai ir īpaša nozīme publisko iepirkumu nozarē, jo tā ir klātesoša visas iepirkuma procedūras laikā. Darbā tiek pētīta un analizēta Latvijas tiesu prakse, Eiropas Savienības Tiesu prakse un Iepirkumu uzraudzības biroja lēmumi un izdarīti secinājumi par pasūtītāja rīcības brīvības kontroles iespējām, kā arī aprakstīti kritēriji, pēc kuriem šo vērtējumu var veikt. Darbā tiek secināts, ka Iepirkumu uzraudzības birojs un tiesas meklē līdzsvaru pasūtītāja rīcības brīvības kontrolē, jo rīcības brīvības kontrole nevar būt pārmērīga, bet ja kontrole netiek veikta, tas var rezultēties pie ievērojamas pasūtītāja patvaļas. Daudzkārt nav tiesu prakses vienotības par to, vai pasūtītāja izvēlētais vērtēšanas kritērijs un tā īpatsvars ir pieņemams, kā arī, vai izvirzītas kvalifikācijas prasības nav pārāk šauras un detalizētās, tādējādi samazinot pretendentu loku, kas var piedalīties iepirkumā. The Bachelor thesis includes a study on the discretion of the contracting authority as regards the qualification requirements for tenderers and the criteria for evaluating tenders. The discretion of the contracting authority is of particular importance in the field of public procurement as it is present throughout the procurement procedure. The thesis examines and analyses Latvian case law, European Union case law and decisions of the Procurement Monitoring Bureau and draws conclusions on the possibilities of controlling the discretion of the contracting authority and describes the criteria according to which this evaluation can be made. The thesis concludes that the Procurement Monitoring Bureu and the courts seek a balance in controlling the discretion of the contracting authority, as control of discretion cannot be excessive, but failure to do so may result in considerable discretion on the part of the contracting authority. In many cases, there is a lack of consistency in the case law as to whether the evaluation criteria chosen by the contracting authority and its proportion are acceptable and whether the qualification requirements are too narrow and detailed, thereby reducing the pool of tenderers who can participate in the procurement.