Pacientu pieredze komunikācijā ar māsu Ķirurģijas dienas stacionārā
Author
Kīla, Simona
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Vīksna, Laura
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir ‘’Pacientu pieredze komunikācijā ar māsu Ķirurģijas dienas stacionārā.’’ Šajā darbā tiks apskatīta un izvērtēta pacientu pieredze komunikācijā tieši ar māsu. Komunikācija ir ļoti svarīga aprūpes procesā, ja komunikācija nav veiksmīga, nav iespējama veiksmīga aprūpe. Laba pacientu pieredze slimnīcai ceļ reitingu, tāpēc tas ir svarīgs aprūpes kvalitātes mērītājs. Pacienta pieredzes izpratne ir galvenais solis, virzoties pacienta centrētas veselības aprūpes virzienā. Šajā darbā autors apskatīs pieredzes jēdzienu un pacientu pieredzes mērījumus, komunikācijas jēdzienu, to iedalījumu un nozīmīgumu aprūpes procesā, apskatīs pacientu aprūpi Ķirurģijas dienas stacionārā, tāpat ir iekļauta Džīnas Vatsones māszinību teorijas analīze un kā tā saistāma ar šo tēmu. 2020. gada Aivitas Putniņas un Māras Brantas, Nacionālās veselības dienesta veiktais pētījums ‘’Pētījums par pacientu apmierinātību un veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti.’’ (9) Šī darba autori min to, ka būtiskie faktori, kas ietekmē apmierinātību ar stacionāro iestāžu pakalpojumiem ir komunikācija un aprūpes nepārtrauktība. Visos pētījumos ir minēta komunikācija, kā kopums, tāpēc autors šī darba ietvaros vēlas veikt pētījumu par komunikāciju ar māsu. Bakalaura darba mērķis: noskaidrot kāda ir pacientu pieredze komunikācijā ar māsu Ķirurģijas dienas stacionārā. Lai īstenotu šo mērķi, autors ir izveidojis vairākus pētniecības uzdevumus: 1.Analizēt literatūru par pieredzi un komunikāciju pacienta un māsas starpā. 2.Izveidot anketas jautājumus. 3.Veikt pacientu aptauju. 4.Apkopot un analizēt anketā iegūtos datus. 5.Izdarīt secinājumus. Pētījuma izvirzītā hipotēze: Pacienta pozitīvā pieredze komunikācijā ar māsu Ķirurģijas dienas stacionārā ir atkarīga no māsas prasmes pielietot pacientam atbilstošu komunikācijas veidu. Pēc autora domām, hipotēze ir apstiprinājusies daļēji, jo pacienta pieredze komunikācijā ar māsu ir atkarīga ne tikai no māsas prasmes pielietot pacientam atbilstošu komunikācijas veidu, bet arī no prasmes nodrošināt privātumu u.c. Pētniecības metode ir kvantitatīvā šķērsgriezuma metode, pētījuma instruments ir anketa. Pētījumā piedalījās 128 respondenti. Pētījuma rezultātos ir redzams, ka pacientu kopējā pieredze komunikācijā ar māsu ir laba. Atslēgvārdi: Komunikācija, pieredze, dienas stacionārs, pacientu pieredze, māsas komunikācija. The topic of the bachelor's thesis is "Patient experience in communication with nurses in the Day Surgery Ward." This paper will examine and evaluate patients' experiences in communication with nurses. Communication is crucial in the care process, and if communication is not successful, successful care is not possible. A good patient experience raises the hospital's rating, making it an important measure of care quality. Understanding patient experience is a crucial step towards patient-centered healthcare. In this thesis, the author will examine the concept of experience and measurement of patient experience, the concept of communication, its classification, and significance in the care process, review patient care in the Day Surgery Ward, and include an analysis of Jean Watson's nursing theory and its relevance to this topic. In the 2020 study by Aivita Putnina and Mara Branta, "Study on Patient Satisfaction and Quality of Healthcare Services" (9), the authors mention that significant factors that affect satisfaction with hospital services are communication and uninterrupted care. Communication is mentioned in all studies as a whole; therefore, the author of this paper wants to conduct a study on communication with nurses within the scope of this work. The aim of the bachelor's thesis is to determine what patients' experience is in communication with nurses in the Day Surgery Ward. To achieve this goal, the author has created several research tasks: 1.Analyze literature on the experience and communication between patient and nurse. 2.Create survey questions. 3.Conduct patient surveys. 4.Summarize and analyse data obtained from the survey. 5.Draw conclusions Research hypothesis: The patient's positive experience in communication with a nurse in the Day Surgery Ward depends on the nurse's ability to apply an appropriate communication style to the patient. According to the author, the hypothesis is partially confirmed because the patient's experience in communication with a nurse depends not only on the nurse's ability to apply an appropriate communication style to the patient, but also on the ability to ensure privacy, among other factors. The research method is a quantitative cross-sectional method, and the research instrument is a survey. The study involved 128 respondents. The study results show that the overall patient experience in communication with a nurse is good. Keywords: Communication, experience, Day Surgery Ward, patient experience, nurse communication.