Vecāku līdzestība bērnu ar augšējo elpceļu saslimšanām aprūpē stacionārā
Author
Liepājniece, Daira
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Oklu, Sanita
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā tiek pētīta zīdaiņu vecāku līdzestības nozīme zīdaiņu ar augšējo elpceļu saslimšanām aprūpes procesā stacionārā, kā arī sadarbība un mijiedarbības ar māsām stacionārā. Izzināts ar interviju palīdzību gan vecāku, gan māsu viedoklis. Konstatēts, ka vecāku loma zīdaiņu aprūpē ie ļoti atbildīga un būtiska īpaši pirmajos zīdaiņa dzīves mēnešos. Māsa vecāku līdzestību var gan mazināt, gan arī veicināt, tas ir atkarīgs no dažādiem aspektiem. Anotācijas struktūra: Darba tēma: Vecāku līdzestība bērniem ar augšējo elpceļu saslimšanām aprūpā stacionārā Tēmas aktualitāte: Zīdaiņi Latvijā pieejamā saslimstības statiskikā netiek atsevišķi izdalīti (no 28 dienām līdz 1 gadam), bet pasaules statistika liecina, ka augšējo elpceļu infekciju gada vidējais rādītājs bērniem ir – zīdaiņi un mazi bērni gadu vidēji slimo ar 6 līdz 10 reizēm ar augšējo elpceļu infekcijām. 2021-2022. gadā saslimstība ar pneimoniju bija izplatīta bērniem no 0-14 gadiem. Darba kopējais apjoms: 57 lpp. Darbā iekļautas 3 tabulas un 1 attēls Darbā izmantoti 57 literatūras avoti un pievienots 3 pielikumi Pētījuma mērķis: noskaidrot zīdaiņu ar augšējo elpceļu saslimšanām vecāku līdzestību aprūpes procesā stacionārā. Pētījuma jautājums: Kāda ir vecāku līdzestība zīdaiņiem ar augšējo elpceļu saslimšanām aprūpē stacionārā? Pētniecības uzdevumi: 1.Analizēt teorētiskās literatūras avotus par līdzestību; 2.Analizēt teorētiskās literatūras avotus par zīdaiņu augšējo elpceļu saslimšanām; 3.Izpētīt māsu lomu vecāku līdzestībā māszinību teorijas kontekstā; 4.Izstrādāt strukturētās intervijas vecāku un māsu aptaujai; 5.Veikt vecāku un māsu intervēšanu; 6.Apkopot un izanalizēt iegūtos rezultātus; 7.Izstrādāt secinājumus. Pētniecības metode, instruments: kvalitatīvs pētījums, strukturētās intervijas Pētījuma norises vieta: Bērnu aprūpes nodaļa vienā no Latvijas reģionālājām slimnīcām Atslēgas vārdi: līdzestība, augšējie elpceļi, zīdaiņi, vecāki, veselības aprūpes speciālisti. The bachelor's thesis examines the importance of the presence of parents of infants in the care process of infants with upper respiratory tract diseases in the hospital, as well as cooperation and interactions with nurses in the hospital. The opinion of both parents and sisters was learned through interviews. It was established that the role of parents in the care of infants is very responsible and essential, especially in the first months of the infant's life. Co-parenting can be both reduced and enhanced, it depends on various aspects. Annotation structure The topic of the work: Parental assistance in inpatient care of children with upper respiratory tract diseases Topicality of the topic: The topicality of the research is determined by the fact that infants are not separated separately in the morbidity statistics available in Latvia (from 28 days to 1 year), but world statistics show that the annual average rate of upper respiratory tract infections in children is - infants and young children suffer from 6 to 10 on average every year sometimes with upper respiratory tract infections. 2021-2022. In 2008, pneumonia was common among children aged 0-14 years. Total volume of work: 57 pages. The work includes 3 tables and 1 image 57 literary sources are used in the work and 3 appendix is added The purpose of the work: to find out the participation of parents in the process of inpatient care of infants with upper respiratory tract diseases. Research question: What is the coexistence of parents in infants with upper respiratory diseases in hospital? Research tasks: 1.Analyze sources of theoretical literature on coexistence; 2.Analyze sources of theoretical literature on upper respiratory tract diseases in infants; 3.To study the role of nurses in parenting in the context of nursing theory; 4.Develop structured interviews for the survey of parents and siblings; 5.To interview parents and siblings; 6.To collect and analyze the obtained results; 7.Draw conclusions. Research method, instrument: Quality research, structured interviews The location of the research: Child care department in one of Latvian regional hospitals. Key words: companionship, upper respiratory tract, infants, parents, healthcare professionals.