Bērna emocionālās vajadzības stacionārā
Author
Borovska, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Vīksna, Laura
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Bērna emocionālās vajadzības stacionārā”. Tēmas aktualitāti nosaka, ka bērniem ir nepieciešama uzmanība un mīlestība, vecākiem ir pareizi jāsaprot sava bērna emocionālās vajadzības. Darba mērķis ir noskaidrot pirmskolas un sākumskolas vecuma bērnu emocionālās vajadzības stacionārā. Pētniecības uzdevumi ir veikt literatūras analīzi par emocijām, bērna vecumposmiem, vidi stacionārā un bērna emocionālo stāvokli; izstrādāt pētījuma instrumentu, lai noskaidrotu vecāku viedokli; veikt pētījumu; apstrādāt pētījumā iegūtos rezultātus un veikt secinājumus. Darba hipotēze ir pirmskolas un sākumskolas vecuma bērniem, atrodoties stacionārā ir vajadzīgs vecāku un māsas atbalsts un, baiļu mazināšanai, veicamās manipulācijas izskaidrošana bērnam saprotamā valodā. Pētījuma metode ir kvantitatīvs šķērsgriezuma aprakstošs pētījums, pētījuma instruments – anketa. No pētījumā rezultātiem var secināt, ka vecāki var saprast savas bērna emocijas un vajadzības. Vecākiem ir svarīgi zināt, kurā dzīves posmā bērnam ir nepieciešams emocionāls atbalsts, kas un kā varētu šīs vajadzības apmierināt. The topic of the bachelor's thesis is "Emotional needs of the child in the hospital". The topic's spotlight is that children need attention and love, parents need to understand their child's emotional needs correctly. The topic's spotlight is that children need attention and love, parents need to understand their child's emotional needs correctly. The aim of the work is to identify the emotional needs of children of pre-primary and primary school age in a hospital. The research tasks are to carry out a literal analysis of feelings, child ages, the environment in the hospital and the emotional state of the child; to develop a research tool to clarify the views of parents; to carry out a study; to process the results obtained from the study and to draw conclusions. The hypothesis is children of pre-primary and primary school age, while in the hospital there is a need for support from parents and nurses and, in order to reduce fears, explain the manipulation to be carried out in a language that the child understands. The study method is a quantitative cross-sectional descriptive study, a study tool – a questionnaire. From the results of the study, it can be concluded that parents can understand their child's emotions and needs. It is important for parents to know at what stage of life a child needs emotional support, which and how could meet these needs.