Show simple item record

dc.contributor.advisorBakša-Zveja, Evija
dc.contributor.authorMatisone, Madara
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-05T01:07:43Z
dc.date.available2023-09-05T01:07:43Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other95102
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63965
dc.description.abstractBakalaura darbs - Matisone M. Pacientu apmierinātība ar māsas veikto aprūpi neatliekamās traumataloģijas nodaļā, Rīga, 2023. Darbs izstrādāts latviešu valodā, sastāv no ievada, 4 nodaļām un secinājumiem. Darbā iekļautas 40 lpp, 11 attēli, 1 tabula, 53 literatūras avoti, 6 pielikumi. Pacientu apmierinātība ir daudzdimensionāls jēdziens, kas dinamiski evolucionē, un kuram tiek pievērsta aizvien lielāka uzmanība, sniegtās medicīniskās aprūpes kvalitātes novērtēšanā. Mūsdienās gandrīz katra slimnīca cenšas izmērīt pacienta apmierinātību, taču nav vienotas sistēmas vai vadlīnijas, kā to izdarīt. Tāpat liela uzmanība tiek pievērsta jēdzienam “uz personu vērsta aprūpe”, kas ir mūsdienīgas aprūpes pamats. Pētniecības darbā ir izvirzīts mērķis noskaidrot pacientu apmierinātību ar māsas veikto medicīnisko aprūpi neatliekamās traumatoloģijas nodaļā. Pētniecības darbam tiek noteikta hipotēze: pacienti ir apmierināti ar māsas komunikāciju un spēju iesaistīties, veicot aprūpi neatliekamās traumatoloģijas nodaļā. Darbā ir apkopota un analizēta literatūra saistībā ar pacientu apmierinātību un aprūpi. Darbā ir apskatīta un analizēta Betijas Ņūmenas Sistēmu modeļa saistība ar pacientu apmierinātību un tā pielietošanu aprūpē. Pētījums veikts ar kvantitatīvo pētniecības metodi, neatliekamās traumatoloģijas nodaļā, vienā no vadošajām slimnīcām Latvijā. Pētījuma instruments ir izmantots jau citā pētījumā iepriekš izmantota anketa. Pētījumā aptaujāti 95 respondenti. Pētījumā iegūtie rezultāti apstiprina izvirzīto hipotēzi, kas apgalvo, ka acienti ir apmierināti ar māsas komunikāciju un spēju iesaistīties, veicot aprūpi neatliekamās traumatoloģijas nodaļā. Atslēgvārdi: māsa, uz pacientu vērsta aprūpe, pacienta apmierinātība, neatliekamā traumatoloģija, uz personu vērsta veselības aprūpe
dc.description.abstractBachelor's Thesis - Matisone M. Patient Satisfaction with Nursing Care in the Emergency Trauma Department, Riga, 2023. The thesis is written in Latvian and consists of an introduction, 4 chapters and conclusions. The work includes 40 pages, 11 images, 1 table, 53 references, and 6 appendices. Patient satisfaction is a multidimensional concept that evolves dynamically and receives increasing attention in assessing the quality of provided medical care. Nowadays, almost every hospital strives to measure patient satisfaction, but there is no unified system or guidelines on how to do it. Similarly, great attention is paid to the concept of "person-centered care," which is the foundation of modern care. The aim of the research is to determine patient satisfaction with nursing care in the emergency traumatology department. The research sets the hypothesis that patients are satisfied with the nurse's communication and their ability to intervene in care in the emergency traumatology department. The thesis compiles and analyzes literature related to patient satisfaction and care. It examines and analyzes the relationship between Betty Neuman's System Model and patient satisfaction, as well as its application in care. The study was conducted using a quantitative research method in the emergency traumatology department of one of the leading hospitals in Latvia. The research instrument is a questionnaire previously used in another study. A total of 95 respondents were surveyed in the study. The results obtained in the study confirm the hypothesis that patients are satisfied with the nurse's communication and their ability to engage in care in the emergency traumatology department. Keywords: nurse, patient-centered care, patient satisfaction, emergency traumatology, person-centered healthcare
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMedicīna
dc.subjectmāsa
dc.subjectuz pacientu vērsta aprūpe
dc.subjectpacienta apmierinātība
dc.subjectneatliekamā traumatoloģija
dc.subjectuz personu vērsta veselības aprūpe
dc.titlePacientu apmierinātība ar māsas veikto aprūpi neatliekamās traumatoloģijas nodaļā
dc.title.alternativePatient Satisfaction with Nursing Care in the Emergency Trauma Department
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record