Māsu prakses pieredzes ietekme uz emocionālo un praktisko gatavību vispārējam aprūpes darbam slimnīcā
Author
Ļvova, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Ivanovs, Igors
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma “Māsu prakses pieredzes ietekme uz emocionālo un praktisko gatavību vispārējam aprūpes darbam slimnīcā”. Studējošās māsas praksē tiek sagatavotas, lai kļūtu par profesionālām, patstāvīgām māsām, kuras uzņemas atbildību par savu rīcību uzsākot vispārējo aprūpes darbu slimnīcā. Ir svarīgi integrēt māsas studentus prakses vidē, sniedzot tām atbalstu, iedrošinot un motivējot, tādejādi veicinot pozitīvu prakses pieredzi, saglabājot vēlēšanos mācīties, pilnveidoties un attīstīties māsas profesijā. Nepareizi izteikta kritika, negatīva un vienaldzīga attieksme prakses laikā var sekmēt negatīvu prakses pieredzi, nevēlēšanos mācīties un liegt iespēju pierādīt sevi kā prasmīgu medicīnas darbinieku nākotnē. Darba mērķis ir noskaidrot māsu prakses pieredzes ietekmi uz emocionālo un praktisko gatavību vispārējam aprūpes darbam slimnīcā. Pētniecības uzdevumi: 1.Noskaidrot ar kādām emocijām māsas studentes saskaras prakses laikā. 2.Kā praksē iegūtās emocijas māsām palīdzēja uzsākot vispārējo aprūpes darbu slimnīcā. 3.Noskaidrot, kāds emocionālu atbalstu māsām studentēm ir nepieciešams saņemt prakses laikā. 4.Kādu emocionālu atbalstu māsas saņem no medicīnas personāla prakses laikā. 5.Noskaidrot, kā noritēja praktisko iemaņu apgūšana prakses laikā. 6. Kā iegūtas praktiskās iemaņas palīdzēja māsām uzsākot vispārējo aprūpes darbu slimnīcā. Izvirzītais pētniecības jautājums - kāda ir māsu prakses pieredzes ietekme uz emocionālo un praktisko gatavību vispārējam aprūpes darbam slimnīcā? Tika izmantota kvalitatīva pētniecības metode. Pētniecības instruments – fokusgrupas intervija/ diskusija. Pētniecības jautājums atbildēts: Māsas studentes prakses laikā saskaras vairāk ar pozitīvām emocijām. Lielākoties šīs sajūtas saistījās ar prakses vietu un medicīnas personāla attieksmi pret māsām studentēm. Atbalstoša, pieņemoša sajūta prakses vidē veicina māsu labsajūtu. Vairākums māsu atzina, ka prakses pieredzei ir ietekme uz emocionālo gatavību uzsākot vispārējo aprūpes darbu slimnīcā, šīs emocijas māsas studentes asociē tieši ar māsas darba pienākumiem, izjūtot emocionālu drošību saskaroties ar lietām un situācijām, kuras jau bija piedzīvotas prakses laikā. Praktisko iemaņu apgūšana māsu studentu prakses laikā bija atkarīga no prakses vietas un medicīnas personāla attieksmes un vēlmes apmācīt. Prakses vietās, kur medicīnas personāls bija pretī nākošs, māsas mēģināja apgūt dažādas nesarežģītas manipulācijas, taču vairākas māsas piebilda, ka būtu vēlējušās izpildīt manipulācijas biežāk, lai paaugstinātu savas jaunās iemaņas. Iegūtās praktiskās iemaņas māsām palīdzēja daļēji uzsākot vispārējo aprūpes darbu slimnīcā. Māsas neizjūt pilnīgu pārliecību par savām prasmēm. Atslēgvārdi: māsu prakse, prakses pieredze, studentu integrēšana, emocionālā gatavība, praktiskā gatavība. The thopic of the master's thesis is "The influence of nursing practice experience on emotional and practical readiness for general nursing work in a hospital". Student nurses are trained in practice to become professional, independent nurses who take responsibility for their actions when starting general nursing work in a hospital. It is important to integrate nursing students into the practice environment, providing them with support, encouragement and motivation, thus promoting a positive practice experience, maintaining the desire to learn, improve and develop in the nursing profession. It is important to integrate nursing students into the practice environment, providing them with support, encouragement and motivation, thus promoting a positive practice experience, maintaining the desire to learn, improve and develop in the nursing profession. The aim of the work is to find out the influence of nursing practice experience on emotional and practical readiness for general nursing work in a hospital. Research tasks: 1.To find out what emotions nursing students face during practice. 2.How the emotions acquired in practice helped the nurses when starting the general care work in the hospital. 3.To find out what kind of emotional support student nurses need to receive during practice. 4.What kind of emotional support do nurses receive from the medical staff during practice. 5.To find out how the learning of practical skills went during the internship. 6.How acquired practical skills helped nurses when starting general care work in the hospital. The proposed research question - what is the impact of nursing practice experience on emotional and practical readiness for general nursing work in a hospital? The study used a qualitative method – focus group interview/discussion. Research question answered: Nursing students experience more positive emotions during practice. Mostly, these feelings were related to the place of practice and the attitude of the medical staff towards student nurses, a supportive, accepting feeling in the practice environment contributes to the well-being of nurses. The majority of nurses admitted that practice experience has an impact on emotional readiness when starting general nursing work in a hospital, student nurses associate these emotions directly with the duties of a nurse, feeling emotional safety when dealing with things and situations that had already been experienced during practice. The acquisition of practical skills during the practice of nursing students depended on the place of practice and the attitude and willingness of the teaching staff to train. Nurses tried to learn a variety of simple manipulations in practices where the medical staff was approachable, but several nurses added that they would have liked to perform the manipulations more often to enhance their new skills. The acquired practical skills helped the nurses partially in starting the general nursing work in the hospital. Nu