Dzimtes atspoguļojums Volta Disneja bērnu filmās "Savāda pasaule" (2022), "Enkanto" (2021), "Uz priekšu" (2020), un to ietekme uz bērnu viedokli par dzimtes lomām un stereotipiem
Автор
Glorija, Agnese Kloja
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba tēma ir ‘‘Dzimtes atspoguļojums Volta Disneja bērnu filmās "Savāda pasaule" (2022), "Enkanto" (2021), "Uz priekšu" (2020), un to ietekme uz bērnu viedokli par dzimtes lomām un stereotipiem.’’ Darba mērķis ir noskaidrot kādi dzimtes stereotipi un tradicionālās dzimtes lomas tiek reprezentētas Volta Disneja bērnu filmās ‘Savāda pasaule’ (2022), ‘Enkanto’ (2021), ‘Uz priekšu’ (2020) un kāda ir filmu ietekmi uz bērnu viedokli. Galvenie darba uzdevumi ir apkopot literatūru par dzimtes lomām, stereotipiem, populāro kultūru, izstrādāt metodoloģiju, izstrādāt fokusgrupas jautājumus un kontentanalīzes kategorijas, uzklausīt bērnu viedokli un izpētīt bērniem paredzētās filmas. Teorētiskajā daļā tiek izmantota literatūra par dzimti, stereotipiem, tradicionālajām dzimtes lomām, Volta Disneja bērnu filmas, populāro kultūru un bērnu filmām. Darbā kā pētījuma metodes tiek pielietota kontentanalīze un fokusgrupa, lai noskaidrotu atbildes uz pētījuma jautājumiem. Galvenie rezultāti rāda, ka bērnu filmās ir attēloti dažādi, vienlīdzīgāki tēli, bet vairāku bērnu viedoklis vēsta, ka dzimtes stereotipi un lomas ir saglabājušās. This topic of the work ir ‘‘How gender is reflected in Walt Disney’s children’s movies "Strange World" (2022), "Encanto" (2021), "Onward" (2020), and their impact on gender roles and stereotypes in the eyes of children.’’ The aim of the work is to examine the gender stereotypes and traditional gender roles portrayed in Walt Disney's children's films: ‘‘Strange World’’ (2022), ‘‘Encanto’’ (2021), ‘‘Onward’’ (2020), and to assess the influence of these films on children's opinions. The main tasks include collecting literature on gender roles, stereotypes, and popular culture, developing a research methodology, creating focus group questions and content analysis categories, gathering children's opinions, and studying films intended for children. The theoretical framework incorporates literature on gender, stereotypes, traditional gender roles, Walt Disney's children's films, popular culture, and children's films. Content analysis and focus groups are used as research methods to address the research questions. The main findings reveal that children's films depict diverse and more equal characters; however, the opinions of some children indicate the persistence of gender stereotypes and roles.