• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Matemātikas sasniegto rezultātu analīzes ietekme uz plānošanas prasmju pilnveidi pamatskolā

Thumbnail
View/Open
299-95515-Nummure_Diana_dn18008.pdf (1.799Mb)
Author
Nummure, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kumerdanka, Aira
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma ir “Matemātikas sasniegto rezultātu analīzes ietekme uz plānošanas prasmju pilnveidi pamatskolā”, kas veltīta plānošanas prasmju stratēģiju aplūkošanai un ieviešanai matemātikas mācību stundās, lai uzlabotu skolēnu prasmes plānot un pamatot sasniegtos rezultātus. Darbā tiek aprakstītas stratēģijas, kādas pielietot, attīstot skolēnu plānošanas prasmes, kā arī darba autore piedāvā sevis izstrādātu plānošanas stratēģiju. Darba praktiskajā daļā tiek analizētas skolēnu prasmes plānot un pamatot, kā arī analizēts skolēnu viedoklis par šo stratēģiju nozīmi matemātikas mācību procesā. Darbs kopumā izklāstīts 39 lappusēs, darbā izmantoti 20 literatūras avoti un pievienoti 8 pielikumi.
 
The topic of the diploma thesis is “The Impact of the Analysis of Achievable Results in Mathematics on the Improvement of Planning Skills in Elementary School” which is dedicated to the consideration and implementation of strategies of planning skills in mathematics lessons in order to improve the students’ skills in planning and justifying the lesson targets. This research describes the strategies to be used when developing students’ planning skills, and the author of this thesis also offers a self-developed planning strategy. In the practical part of the work, the students’ planning and justification skills are analysed, as well as the students’ opinion on the importance of these strategies in the mathematics learning process. The diploma thesis consists of 39 pages, 20 literary sources are used in the work and 8 appendices are added.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64079
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV