Digitālo resursu izmantošanas iespējas latviešu valodas stundās 10. klasē.
Author
Birģele, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba Digitālo resursu izmantošanas iespējas latviešu valodas stundās 10. klasē mērķis ir izpētīt, kā ar izstrādāto lingvodidaktisko materiālu iespējams attīstīt skolēnu prasmi izmantot digitālos resursus, īpaši latviešu valodas morfoloģiski marķētos korpusos. Bakalaura darbā ir četras nodaļas. Pirmajā nodaļā apkopota digitālo resursu izmantošanas iespējas latviešu valodas mācību stundās, korpusu nozīme valodu pētniecībā un izmantošana mācību procesā, otrajā nodaļā pētīts lingvistiskais materiāls par darbības vārdu, trešajā nodaļā analizētas izmēģinājumdarbībā iesaistīto skolēnu vecumposma īpatnības, bet ceturtajā nodaļā apkopoti didaktiskie principi un mācību metodes, kā arī raksturota lingvodidaktiskā materiāla izstrāde, aprobācija un rezultāti. Pētījumā secināts, ka bakalaura mērķis ir sasniegts: izstrādātais materiāls paplašināja skolēnu zināšanas par pieejamajiem digitālajiem resursiem latviešu valodas apguvei, radīja skolēnos interesi un sekmēja prasmi izmantot korpusus lingvistiskās informācijas ieguvei. Atslēgvārdi: darbības vārds, korpuss, lingvodidaktika, latviešu valoda. The purpose of the bachelor's thesis Possibilities of using digital resources in Latvian language lessons in the 10th grade is to investigate how the developed language didactic material can be used to develop students' ability to use digital resources, especially in morphologically marked corpora of the Latvian language. The bachelor thesis has four chapters. The first chapter summarizes the possibilities of using digital resources in Latvian language lessons, the importance of corpora in language research and their use in the teaching process, the second chapter examines the linguistic material about the verb, the third chapter analyzes the age-specific characteristics of the students involved in the pilot activity, and the fourth chapter summarizes the didactic principles and teaching methods, as the development, approbation and results of language didactic material are also described. The study concluded that the bachelor's goal has been achieved: the developed material expanded students' knowledge of the available digital resources for learning the Latvian language, created interest in students and promoted the ability to use corpora for the acquisition of linguistic information.