• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzdevumi 8. klases skolēnu intervēšanas prasmju attīstībai angļu valodas stundās

Thumbnail
View/Open
299-95607-Sorokina_Jekaterina_js19141.pdf (832.8Kb)
Author
Sorokina, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Tēma izvēlēta tādēļ, ka daudzās praksēs skolās autore novērojusi, ka daudziem skolēniem ir problēmas ar komunikācijas prasmēm. Pēc tam autore nolēma veikt pētījumu par to, kā intervēšanas prasmes varētu uzlabot ar interviju palīdzību. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt aktivitātes skolēnu intervēšanas prasmju attīstīšanai angļu valodas stundās 8. klasē. Bakalaura darba pētījuma metode ir gadījuma izpēte vienas Latvijas vispārizglītojošās skolas 8. klasē Rīgā. Kā datu vākšanas metodes tika izmantotas novērojums, skolēnu aptauja un viena skolotāja intervija. Pētījuma rezultāti apstiprinājās un skolēnu intervēšanas prasmes uzlabojās pēc interviju uzdevumiem stundām.
 
The topic was chosen due to the fact that in teaching practices in schools, the author noticed that many students have a problem with communication skills. After that the author decided to conduct a study to examine to what extent interviewing skills could be improved through interview focused activities. The aim of the Bachelor’s Thesis is to explore activities for developing students’ interviewing skills at English lessons in Grade 8. The method of research of the Bachelor’s Thesis is a case study in one Grade 8 of a Latvian comprehensive school in Riga. An observation, student questionnaire and one teacher’s interview were used as data collection methods. The results of the study were confirmed and after the lessons related to the interview, the interviewing skills of the students improved.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64102
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV