• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SIMULĀCIJAS SKOLĒNU RUNĀŠANAS PRASMJU PILNVEIDEI 8. KLASES ANGĻU VALODAS STUNDĀS

Thumbnail
View/Open
299-95609-Listova_Jelizaveta_jl17048.pdf (768.8Kb)
Author
Ļistova, Jeļizaveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Autore izvēlējās pētīt simulācijas metodi skolēnu runāšanas prasmju pilnveidei. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt, kā simulācijas var palīdzēt uzlabot skolēnu runas prasmes 8. klases angļu valodas stundās. Gadījuma izpēte tika veikta vienā no Rīgas vidusskolām. Pētījuma izlasi veidoja 12 8. klases skolēni. Kā datu vākšanas metodes tika izmantotas skolēnu novērošana, divu skolotāju intervijas un runāšanas prasmju pārbaudes darbi ar simulāciju uzdevumiem. Skolēnu rezultāti parādīja, ka simulācijas ir efektīva metode skolēnu runāšanas prasmju pilnveidei angļu valodā, jo skolēni izmanto simulāciju uzdevumu kartītes, kas stimulē viņu mutvārdu runas praksi.
 
The author decided to research a simulation method for improving students' speaking skills. The aim of the Bachelor’s Thesis is to explore how simulations can help to improve students’ speaking skills in English lessons of Grade 8. The case study was conducted in one of Riga's secondary schools. The research sample consisted of 12 students in Grade 8. Student observation, two teacher interviews and simulation based speaking tests were used as data collection methods. Students’ results showed that using simulations is an effective method for improving students’ speaking skills in the English language due to the students’ applying speaking cards which stimulates them to use oral speech.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64103
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV