Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indra
dc.contributor.authorGromovs, Oļegs
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-06T01:02:59Z
dc.date.available2023-09-06T01:02:59Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other95686
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64114
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir izpētīt, kā kooperatīvās mācīšanās struktūras var uzlabot vidusskolas skolēnu diskusiju prasmes angļu valodas stundās. Pētījuma izstrādi motivēja tas, ka autora vidusskolas skolēniem trūka diskusiju prasmju, kad tie piedalījās angļu valodas stundās. Skolēni demonstrēja nevēlēšanos piedalīties klases vai grupu diskusijās, kā arī izvairīšanos no skolotāja jautājumu atbildēšanas un sniedza īsas, noraidošas atbildes. Lai sasniegtu bakalaura darba mērķi, tika veikts gadījuma pētījums Bauskas Valsts ģimnāzijā, kas notika trīs mēnešu garumā no 28. februāra līdz 16. maijam. Pētījuma grupa sastāvēja no 22. 11.b klases skolēniem. Tika izmantotas šādas datu ievākšanas metodes: novērošana, izmantojot novērošanas lapas, kas tika aizpildītas, novērojot skolēnu uzvedību dažādās kooperatīvās mācīšanās struktūrās, anketas, ko skolēni aizpildīja pētījuma sākumā un beigās, lai novērtētu viņu diskusiju prasmju attīstību, izmantojot kooperatīvās mācīšanās struktūras, intervijaar skolēnu, lai uzzinātu viņu viedokli par savu diskusiju prasmju attīstību. Tika konstatēts, ka nepārtraukta kooperatīvo mācīšanās struktūru iekļaušana angļu valodas stundās radīja nelielu pozitīvu ietekmi uz skolēnu diskusiju prasmju attīstību. Kooperatīvās mācīšanās struktūras sniedza izklaidējošu alternatīvu mācību grāmatas diskusiju uzdevumiem, un veicināja skolēnu līdzdalību un motivāciju. Šis pētījums parādīja un uzsvēra dažādu kooperatīvās mācīšanās struktūru potenciālu diskusiju prasmju attīstībai ilgā laika posmā. Turklāt tas pievērsa uzmanību kooperatīvās mācīšanās struktūras elastīgajai un pielāgojamajai dabai, akcentējot to spēju pielāgoties dažādām mācību klases struktūrām, izmēriem un mācīšanās mērķiem.
dc.description.abstractThe Bachelor’s Thesis aims to explore how cooperative learning structures can help to improve secondary school students' discussion skills in English language lessons. The reason for developing this research was that the author's secondary school students were observed to lack discussion skills when participating in English language lessons. The students showed unwillingness to participate in class or group discussions, as well as avoided answering the teacher’s questions, and gave abrupt, dismissive responses. To achieve the aim of the Bachelor’s Thesis a case study was conducted in Bauska State Gymnasium over the period of three months, taking place from February 28 to May 16. The research sample consisted of 22 Grade 11. b students. The data gathering methods included: Observation using observation checklists of students during different cooperative learning structures, questionnaires completed by students at the beginning and at the end of the case study to gauge their discussion skill development and performance during cooperative learning structures, interview with a student to find out their opinions on the development of their discussion skills. It was discovered that the continuous inclusion of cooperative learning structures in English lessons had a slight positive observable impact on the development of students’ discussion skills. The cooperative learning structures provided a fun alternative to textbook discussion tasks that boosted student participation and motivation. This study highlights the potential of using various cooperative learning structures to develop students’ discussion skills over a long period. Furthermore, it brings attention to the flexible and adaptable nature of cooperative learning structures by emphasizing their ability to be adapted to various classroom structures, sizes, and learning objectives.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectAngļu valodas stundas
dc.subjectatsevišķa gadījuma pētijums
dc.subjectdiskusijas prasmes
dc.subjectgrupu diskusija
dc.subjectklases diskusija
dc.titleKOOPERATĪVĀS MĀCĪŠANĀS PAŅĒMIENI VIDUSSKOLĒNU DISKUSIJAS PRASMJU ATTĪSTĪBAI ANGĻU VALODAS STUNDĀS
dc.title.alternativeCOOPERATIVE LEARNING STRUCTURES TO DEVELOP SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ DISCUSSION SKILLS IN ENGLISH LESSONS
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record