Show simple item record

dc.contributor.advisorDudareva, Inese
dc.contributor.authorRancāne, Kristiāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-06T01:03:00Z
dc.date.available2023-09-06T01:03:00Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other95744
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64118
dc.description.abstractSkolotāja pieredzes darbā “Praktiskā darbība fizikas temata “Kāpēc ķermeņi kustās?” apguvē 8.klasē” ir apkopota plānošanas, organizēšanas un vērtēšanas pieredze šajā tematā, kas gūta 2023. gadā. Darbā tiek analizēta metodiskā literatūra par skolēnu spēju uztvert un atcerēties vairāk, pašiem praktiski darbojoties. Tika iegūta pieredze plānojot un organizējot parktiskās aktivitātes tematā “Kapēc ķermeņi kustās?”, kā arī vērtējot skolēnu sniegumu. Tematā izstrādātas un novadītas praktiskās aktivitātes par mērījumu veikšanu ar dinamometru, uzdevumi darbam ar simulāciju par kopspēka noteikšanu un laboratorijas darbs par berzes spēka noteikšanu. Tika izveidots temata noslēguma darbs un tā vērtēšanas kritēriji, kā arī veikta noslēguma darba rezultātu analīze, īpašu uzmanību pievēršot uzdevumiem, kuru veikšanai nepieciešamās zināšanas tika apgūtas praktisko aktivitāšu laikā. Darbā iegūtie dati ļauj secināt, ka praktiski darbojoties, skolēni aktivizē vairākas maņas vienlaicīgi. Plānojot praktiskās aktivitātes jāņem vērā mācību programmā plānotie skolēnam sasniedzamie rezultāti un darba veikšanai nepieciešamo materiālu nodrošinājums, organizējot praktiskās aktivitātes, jāpārliecinās, ka skolēniem ir skaidri saprotami veicamie uzdevumi. Vērtējot prasmes mācību procesā, ieteicams izmantot snieguma līmeņu aprakstus, bet zināšanas, kas, apgūtas praktisko aktivitāšu laikā, var vērtēt arī temata noslēguma darbā. Praktiskās aktivitātes veicina skolēnu iesaistīšanos mācību procesā, pilnveido eksperimentālās un pētnieciskās darbības prasmes.
dc.description.abstractIn this work about teacher's experience in "Practical activities for the 8th grade physics topic “Why do bodies move?”" the experience of planning, organising and evaluating this topic in 2023 is summarised. The methodological literature about pupils' ability to perceive and recall more by engaging in practical (hands-on) activities is analysed. Experience has been gained in planning and organising the practical activities on "Why do bodies move?" and in evaluating pupils' performance. Practical activities about measuring with a dynamometer, physics simulation exercises about measuring/determining total forces and a laboratory work about measuring force of friction were developed and conducted. A final project and its evaluation criteria were developed and the results of the final project were analysed, with particular attention to the tasks for which the knowledge was acquired during the practical activities. The data obtained from this work shows that students activate several senses at the same time in practical activities. When planning practical activities, it is necessary to take into account the results in plan for the pupils in the curriculum and the provision of materials needed for the work, and when organising practical activities, it is necessary to make sure that the given tasks are clearly understood by the pupils. It is recommended to use performance level descriptors when assesing skills during the learning process, but the knowledge acquired in the practical activities can also be assessed in this final work of the topic. Practical activities encourage pupil engagement during the learning process and their development of experimental and research skills.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectPraktiskās aktivitātes
dc.subjectfizika
dc.subject8. klase
dc.subjecttemats “Kāpēc ķermeņi kustās?”
dc.titlePraktiskā darbība fizikas temata “Kāpēc ķermeņi kustās?” apguvē 8. klasē
dc.title.alternativePractical Activities for the 8th Grade Physics Topic “Why Do Bodies Move?”
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record