Show simple item record

dc.contributor.advisorBirziņa, Rita
dc.contributor.authorTroska, Indra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-06T01:03:00Z
dc.date.available2023-09-06T01:03:00Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other95769
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64121
dc.description.abstractStarppriekšmetu saite ģeogrāfijas un bioloģijas mācību priekšmetos 9.klasē. Indra Troska, darba vadītāja: vad.pētn., Dr.paed. Rita Birziņa. Skolotāja pieredzes darbs, 35 lpp., 25 literatūras avoti, 10 attēli, 5 tabulas, 10 pielikumi. Latviešu valodā. Skolotāja pieredzes darbā apkopota un izvērtēta autores pieredze 2022./2023.mācību gadā. Darba mērķis bija īstenot un apkopot pieredzi par starppriekšmetu saites izmantošanu mācību procesa plānošanā, organizēšanā un vērtēšanā bioloģijas un ģeogrāfijas mācību priekšmetos 9. klasē. Ir izstrādāti un aprobēti mācību materiāli ģeogrāfijas tematā “Kā Latvijā pieejamos resursus izmanto saimniecībā?” un bioloģijas tematā “Kā organismi saistīti ar vidi, kurā tie dzīvo?” Starpdisciplinaritātes izmantošana stundās uzlabo skolēnu attieksmi pret mācību procesu, kā arī ļauj skolēniem izprast tēmu no diviem – bioloģijas un ģeogrāfijas – aspektiem. Skolēnu aptaujas rezultāti parādīja arī to, ka skolēniem samazinās darba apjoms, ir iegūtas plašākas teorētiskās un praktiskās zināšanas, kā arī mācību saturs tiek sasaistīts ar reālo dzīvi. Atslēgas vārdi: bioloģijas mācību priekšmets, ģeogrāfijas mācību priekšmets, starppriekšmetu saite, pamatskola, 9.klase.
dc.description.abstractCross curricular link in biology and geography subjects in the 9th grade. Indra Troska, Diploma Paper Supervisor: Leading researcher, Dr. paed. Rita Birziņa. Teacher experience paper, 35 pp, 25 literature sources, 10 images, 5 tables, 10 attachments. Latvian language. In this teacher experience paper entitled the author has summarized and analysed her experience from 2022-2023 academic year. The paper’s objective was to carry out and summarize experience of using cross curricular link in planning, organising, and evaluating study process in biology and geography subjects in 9th grade. Teaching materials were developed and approved with the following titles: “How resources available in Latvia are being used in agriculture?” for geography, and “How are organisms related to the environment they live in?” for biology. The use of cross curricular link during lessons improves students’ attitude towards study process and lets them understand a subject from both geographical and biological aspects. Students’ survey results showed a decrease in amount of work, greater theoretical and practical knowledge, as well as linking content of teaching to real life. Keywords: biology subject, cross curricular link, geography subject, 9th grade.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectbioloģijas mācību priekšmets
dc.subjectģeogrāfijas mācību priekšmets
dc.subjectstarppriekšmetu saite
dc.subjectpamatskola
dc.subject9.klase
dc.titleStarppriekšmetu saite ģeogrāfijas un bioloģijas mācību priekšmetos 9.klasē
dc.title.alternativeCross Curricular Link in Biology and Geography Subjects in the 9th Grade
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record