• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latviešu valodas pamatprasmju apguve āra nodarbībās sākumskolā

Thumbnail
View/Open
299-95810-Visa_Samanta.Lesli_sv19051.pdf (14.81Mb)
Author
Viša, Samanta Leslī
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba autore Samanta Leslī Viša Bakalaura darba nosaukums. Latviešu valodas pamatprasmju apguve āra nodarbībās sākumskolā. Bakalaura darba mērķis ir pētīt āra nodarbību ietekmi uz latviešu valodas pamatprasmju apguvi sākumskolā. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, 1. un 2. daļā ir dots pētāmās problēmas teorētiskais pamatojums, 3. daļā apkopoti un analizēti empīriskajā pētījumā iegūtie dati, kā arī, balstoties uz pētījuma rezultātiem, doti ieteikumi ārā nodarbību organizācijai latviešu valodas stundās. Par svarīgākajiem uzskatāmi tādi kā sagatavošanās darbi pirms stundas, izstrādājot nepieciešamos materiālus, stundas gaitu, mācību satura sasaiste ar āra vidi, darba apstākļi un drošības pasākumi Atslēgas vārdi: latviešu valoda, āra nodarbība, latviešu valodas mācību saturs.
 
Author of the bachelor’s work: Samanta Leslī Viša Title of the bachelor’s work: Outdoor Classes in Primary school for developing The Latvian language skills. Goal of the bachelor’s work: To study the influence of outdoor learning in Latvian language, and to see how student’s develop basic Latvian language skills in Primary school. To achieve the main goal, in the first and second part there are theoretical basis of the researched problem, in the third part there is the empirical research, data is collected and analysed. Based on the results of the research there are given recommendations for outdoor lessons in Latvian language. The most important recommendations are preparation before lesson, creating the necessary materials, lesson structure, connection with learning content and outdoor environment, work conditions and safety events. Key words: latvian language, outdoor learning, primary school, contents of the Latvian language course.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64126
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV