Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorUldriķe, Paula
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-06T01:03:02Z
dc.date.available2023-09-06T01:03:02Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other95836
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64128
dc.description.abstractBakalaura darba autore: Paula Uldriķe Bakalaura darba nosaukums: “5–6 gadīgu bērnu stāstītprasmes sekmēšana daiļliteratūras iepazīšanas procesā.” Pētījuma mērķis: teorētiski un empīriski izpētīt 5–6 gadīgu bērnu stāstītprasmes sekmēšanu daiļliteratūras iepazīšanas procesā. Pētījuma hipotēze: vecākā pirmsskolas vecuma bērna stāstītprasmes attīstība daiļliteratūras iepazīšanas procesā tiks sekmēta, ja: •bērniem tiks izvēlēti daiļdarbi ar problēmrisināšanas notikumiem; •daiļdarbu lasīšanai, atstāstīšanai un stāstīšanai būs izveidota stāstītprasmes attīstoša vide, iekļaujot vizualizācijas palīglīdzekļus: roku lelle, sižetsēriju attēli, ilustrācijas, flanelogrāfs ar attēliem; •pēc skolotāja daiļdarbu lasījumiem vai stāstījumiem tiks uzdoti jautājumi, bērni iesaistīsies sarunā. Bakalaura darba teorētiskajā daļā veikta 5–6 gadus vecu bērnu valodas un runas attīstības pedagoģiskās, psiholoģiskās literatūras analīze. Ir pētīta stāstītprasmes teorija, kā viens no svarīgākajiem pirmsskolas valodas mācību jomas uzdevumiem, apkopoti to veidi un pedagoģiskie paņēmieni, veicinot bērna lingvistiskās, kognitīvās attīstības īpatnības. Balstoties uz literatūru, ir raksturota bērnu daiļliteratūra, sekmējot vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes attīstību, priekšstatus par apkārtējo pasauli un vērtībām. Bakalaura darba empīriskajā daļā atspoguļoti izstrādātie bērnu snieguma stāstītprasmes vērtēšanas kritēriji attiecībā pret sasniedzamajiem rezultātiem apguves līmeņos, pētot, raksturojot bērnu monologrunas attīstību pētījuma sākumā un beigās. Ir apkopoti pirmsskolas valodas mācību jomas ekspertu iegūtie interviju rezultāti, īstenojot veiksmīgāku pedagoģisko darbības procesu ar bērniem. Ir analizēti bērnu veidotie daiļdarbu fragmentu atstāstījumi, stāstījumi, izmantojot vizualizācijas palīglīdzekļus, kā arī izstrādāti pētījuma secinājumi un priekšlikumi skolotājiem, sekmējot 5–6 gadus vecu bērnu stāstītprasmes attīstību daiļliteratūras iepazīšanas procesā. Bakalaura darba apjoms ir 72 lappuses, iekļauti 23 attēli, 3 tabulas un 5 pielikumi. Atslēgas vārdi: bērna runas un valodas attīstība, stāstītprasme, daiļdarbs.
dc.description.abstractBachelor's thesis author: Paula Uldrike Bachelor's thesis title: “5 to 6-year-old kids narrative skill promotion in the process of introducing fiction.” Aim of the study: theoretically and empirically investigate 5 to 6-year-old kids narrative skill promotion in the process of introducing fiction. Study hypothesis: the development of the narrative skills of the oldest pre-school children in the fiction introduction process will be facilitated if: •fiction with problem-solving events will be selected for children; •a storytelling environment will be created to read and tell the stories, including visualization aids: hand doll, picture series, illustrations, flanelograf with pictures; •after teacher's fiction readings, questions will be asked, children will engage in the conversation. In the theoretical part of the bachelor’s thesis an analysis of pedagogical, psychological literature of language and speech development of children aged 5-6 years has been performed. Narrative theory has been explored, as one of the most important tasks in the field of pre-school language learning, summarizing their types and pedagogical techniques, contributing to the characteristics of a child's linguistic, cognitive development. Based on literature, children's fiction has been described, contributing to the development of narrative skills, preconceptions of the world around them and values of older pre-school children. The empirical part of the bachelor’s thesis reflects the developed criteria for evaluating children's performance narrative skills in relation to achievable results at learning levels, investigating, characterizing the development of children's monologue speech at the beginning and end of the study. The results of interviews obtained by experts in the field of pre-school language learning have been summarized through a more successful pedagogical process with children. Child-made fiction fragment stories, narratives, using visualization aids have been analyzed, as well as the study's conclusions and proposals for teachers have been developed, contributing to the advancement of 5 to 6-year-olds' storytelling skills in the fiction introduction process. The bachelor’s thesis magnitude is 72 pages, includes 23 images, 3 tables, and 5 attachments. Keywords: child speech and language development, storytelling, fiction.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectbērna runas attīstība
dc.subjectbērna valodas attīstība
dc.subjectstāstītprasme
dc.subjectdaiļdarbs
dc.title5 – 6 gadīgu bērnu stāstītprasmes sekmēšana daiļliteratūras iepazīšanas procesā
dc.title.alternative5 – 6 year old kids narrative skill promotion in the process of introducing fiction
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record