• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tikumisko vērtību izpratnes veidošanās 3-4 gadus veciem bērniem literāro darbu iepazīšanas procesā

Thumbnail
View/Open
299-96208-Kruze_Anna_ak20194.pdf (571.1Kb)
Author
Krūze, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma: “Tikumisko vērtību izpratnes veidošanās 3-4 gadus veciem bērniem literāro darbu iepazīšanas procesā” Pētījuma jautājums: Kā veiksmīgi sekmēt bērnos vērtību izpratni, par pamatu izmantojot daiļliteratūru? Mērķis: analizēt teorētiskās atziņas par vērtībām, vērtību izpratnes veidošanu 3-4 gadus veciem bērniem praktiskā darbībā, izmantojot stāstus un pasakas, mācīt bērniem par vērtībām un tikumiem. Pētīt literāro darbu izmantošanu 3 – 4 gadus vecu bērnu tikumiskās vērtību izpratnes veicināšanai pirmsskolā. Pētījuma objekts: daiļliteratūra pedagoģiskajā procesā 3-4 gadu vecumā. Pētījuma priekšmets: vērtību izpratnes veidošanās. Uzdevumi – •Teorētiskās literatūras analīze par vērtību izpratnes veidošanos, iepazīstot daiļliteratūru. •Empīriski pētīt vērtību izpratnes veidošanos 3-4 gadus veciem bērniem, par pamatu ņemot daiļliteratūru. •Apkopot un analizēt kopējos pētījuma rezultātus, izstrādāt secinājumus un ieteikumus. Pētījuma metodes: Teorētiskā – literatūras analīze. Empīriskā – darbs ar bērniem, pedagoģiskais novērojums, novērojumu analīze. Teorētiskā, praktiskā pētījuma bāze – PPII, grupā 13 bērni.
 
Theme of the qualification work: Understanding of values through fiction books for 3-4 year old children. The research question: How to successfully promote children’s understanding of values through fiction books? The aim: To analyze theoretical knowledge of values, also to create an understanding of values for 3 to 4. year-old children. Through practical activities - using stories and fairy tales - teach children about values and virtues. To study how children respond to the formation of values-awareness using fiction as a basis. Object of the study: Fiction in the pedagogical process for children agend 3 to 4. Research subject: Formation of the understanding of values. Tasks: Analysis of theoretical literature on how the understanding of values develops through fiction books. Empirically study the formation of value understanding in 3 to 4-year-old children, based on fiction. Summarize and analyze the research results, develop conclusions and recommendations. Research methodology: Theoretical - literature analysis. Empirical - work with children, pedagogical observations, analysis of these observations, data processing. Theoretical and practical research base – private preschool education institution, 13 children in the group.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64163
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV