Show simple item record

dc.contributor.advisorDunska, Margarita
dc.contributor.authorIniyatova, Sevara
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-06T01:03:53Z
dc.date.available2023-09-06T01:03:53Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other95391
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64324
dc.description.abstractŠis bakalaura pētījums pēta internacionalizācijas stratēģijas, ko izmanto Ziemeļvalstu uzņēmumi, koncentrējoties uz to darbības stratēģijām. Šī salīdzinošā pētījuma mērķis ir sniegt papildu informāciju par faktoriem, kas Ziemeļvalstu apstākļos veicina veiksmīgu starptautisko izaugsmi. Pētījumā tiek izmantota kvalitatīva izpētes tehnika, un tajā ir ietverti konkrētu Zviedrijas, Norvēģijas, Dānijas, Somijas un Islandes firmu gadījumu pētījumi. Šo uzņēmumu izmantoto stratēģisko pieeju pilnīga izpēte ir iespējama, pateicoties savākto datu tematiskajai analīzei. Rezultāti izceļ gan kopīgās iezīmes, gan kontrastus visā Ziemeļvalstu reģiona internacionalizācijas politikā. Svarīgi faktori ir tirgus izvēle, ienākšanas stratēģijas, kultūras jutīgums un organizatoriskās kompetences. Pētījumā aplūkota tādu faktoru ietekme kā uzņēmuma lielums, pasaules pieredze un nozares īpatnības. Salīdzinošais pētījums sniedz ieskatu par dažādu internacionalizācijas pasākumu efektivitāti, vienlaikus izceļot labāko praksi un gūto pieredzi. Sniedzot Ziemeļvalstu reģionam raksturīgu ieskatu un sniedzot noderīgu ietekmi uz uzņēmumiem, kas vēlas attīstīties visā pasaulē, tas veicina pašlaik pieejamo zināšanu kopumu par internacionalizāciju. Šis pētījums palīdz akadēmiskajām aprindām, praktiķiem un politikas veidotājiem, paplašinot zināšanas par internacionalizācijas procesu Ziemeļvalstu vidē. Tiek ņemtas vērā Ziemeļvalstu tirgus unikālās īpatnības, kā arī ar to saistītās iespējas un grūtības, kā arī sniegtas konsultācijas organizācijām, kuras vēlas izveidot veiksmīgus plānus veiksmīgai starptautiskai izaugsmei. Kopumā šis darbs veicina mūsu izpratni par globālo biznesu un sniedz ieskatu par Ziemeļvalstu uzņēmumu izmantotajām stratēģiskajām pieejām. Tas piedāvā atbilstošus norādījumus uzņēmumiem, kas vēlas gūt panākumus globālajā tirgū, kā arī pamatu turpmākām studijām.
dc.description.abstractThis undergraduate research investigates the internationalization strategies employed by Nordic businesses, focusing on their operational strategies. This comparative research aims to provide additional light on the factors that, in the Nordic setting, lead to successful international growth. The study employs a qualitative research technique and contains case studies of specific firms from Sweden, Norway, Denmark, Finland, and Iceland. A full study of the strategic approaches employed by these firms is possible because to the thematic analysis of the data that has been gathered. The results highlight both commonalities and contrasts across the Nordic region's internationalization policies. Important factors include the market selection, entrance strategies, cultural sensitivity, and organizational competencies. The study looks at the effects of factors including firm size, worldwide experience, and industry characteristics. The comparative study sheds insight on the effectiveness of various internationalization efforts while highlighting best practices and lessons learned. By providing insights specific to the Nordic area and providing helpful implications for companies wishing to develop worldwide, it contributes to the body of knowledge currently accessible on internationalization. This study assists academia, practitioners, and policymakers by expanding knowledge of the internationalization process within the Nordic setting. The Nordic market's unique characteristics, as well as the possibilities and difficulties it brings, are taken into consideration, and advice is provided for organizations wishing to create successful plans for successful international growth. Overall, this thesis contributes to our understanding of global business and provides insightful data on the strategic approaches used by Nordic businesses. It offers pertinent guidance for businesses looking to succeed in the global marketplace as well as a foundation for further study.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEkonomika un uzņēmējdarbība
dc.subjectinternationalization
dc.subjectforeign market entry
dc.subjectNordic region
dc.subjectstrategic approach
dc.titleUzņēmumu internacionalizācija Ziemeļvalstu reģionā: stratēģisko pieeju salīdzinošā analīze
dc.title.alternativeInternationalization of Companies in the Nordic Region: a Comparative Analysis of Strategic Approaches
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record