• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Spēlētāju attieksme pret sievietes tēlu "Grand Theft Auto V" videospēlē

Thumbnail
View/Open
309-96235-Endelis_Markuss_me19011.pdf (1.206Mb)
Author
Endelis, Markuss
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbam izvēlētā tēma ir spēlētāju attieksme pret sievietes tēlu “Grand Theft Auto V” videospēlē. Darba mērķis ir veikt teorētiskā ietvara apskatu, veikt intervijas ar videospēles “GTA V” spēlētājiem un spēlētājām, kā arī anketēšanu, lai noskaidrotu, kāds ir patērētāju viedoklis par sievietes tēla nozīmību videospēlē un kāda ir viņu attieksme attiecībā pret to. Teorētiskajā daļā apskatīta literatūra par populāro kultūru un aprakstītas videospēles kā populārās kultūras fenomens. Tāpat apskatīta literatūra par spēļošanas teoriju. Tam seko apraksts par mediju ietekmi un dzimuma jēdziens. Metodoloģija – intervija un aptauja. Empīriskajā daļā apkopotas intervijas un veiktas to analīzes, kā arī aptauja, lai uzzinātu auditorijas viedokli.
 
The subject chosen for this bachelor’s thesis is “Attitudes of Players Towards the Female Character in the Video Game “Grand Theft Auto V”. The main task of this thesis is to provide a theoretical framework overview, conduct interviews with players of the "GTA V" video game, as well as surveys to determine the consumers opinion on the significance of the female character in the video game and their attitude towards it. The theoretical part includes a review of literature on popular culture and descriptions of video games as a popular cultural phenomenon. It also covers literature on gaming theory, followed by a discussion on media influence and the concept of gender. The methodology used involves interviews and surveys. In the empirical part, the interviews are summarized and analyzed, along with the survey results, to understand the audience's opinions.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64615
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV