Show simple item record

dc.contributor.advisorLočmele, Klinta
dc.contributor.authorPutniņa, Ilze Anna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-06T01:05:14Z
dc.date.available2023-09-06T01:05:14Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other96434
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64635
dc.description.abstractMaģistra darbā “Platformas “TikTok” izmantojums 14. Saeimā ievēlēto partiju priekšvēlēšanu kampaņās (04.06.2022. - 01.10.2022.)” pētīti 14. Saeimā ievēlēto partiju un partiju apvienību publicētie video no 2022. gada 4. jūnija līdz 2022. gada 1. oktobrim, veiktas intervijas ar partiju un apvienību pārstāvjiem, veikta fokusgrupas diskusija ar “TikTok” lietotājiem. Darba mērķis ir veikt analīzi un noskaidrot 14. Saeimas ievēlēto politisko partiju un partiju apvienību “TikTok” profilu komunikācijas mērķus, stratēģijas, video veidus un tēmas no 2022. gada 4. jūnija līdz 2022. gada 1. oktobrim. Teorētiskā ietvara daļā tiek apskatīta politiskā komunikācija digitālajā vidē, sociālie mediji un to lietojums politiskajā komunikācijā, platformas “TikTok” raksturojums, pārliecināšanas komunikācija, tostarp novērtēšanas iespējamības modelis (ELM), kā arī lietojuma un apmierinājuma teorija. Lai noskaidrotu partiju un apvienību “TikTok” profilu komunikācijas mērķus un stratēģijas priekšvēlēšanu periodā, tika veikta “TikTok” platformā publicēto video sistemātiska ievākšana un satura kvalitatīvā analīze, kā arī intervijas ar politisko partiju un apvienību pārstāvjiem un fokusgrupas diskusija ar “TikTok” lietotājiem. Tika secināts, ka “TikTok” pielietojums un tā ietekme uz partiju rezultātiem nav viennozīmīga, tomēr dalība “TikTok” ir vērtīga vispārējās atpazīstamības vairošanai gan kandidātiem, gan partijai, partiju apvienībai kopumā. Atslēgvārdi: “TikTok”, 14. Saeima, politiskā komunikācija, sociālie mediji, pārliecināšana, lietojuma un apmierinājuma teorija, kontentanalīze
dc.description.abstractIn the master's thesis " The use of “TikTok” in pre-election campaigns of the parties elected to the 14th Saeima (04.06.2022.-01.10.2022)", the videos published by the parties and party alliances elected to the 14th Saeima from June 4, 2022, to October 1, 2022, were studied, interviews were conducted with party and party alliance representatives, a focus group discussion was conducted with “TikTok” users. The aim of the work is to analyse and find out the communication goals, strategies, types of videos and topics of the “TikTok” profiles of political parties and party alliances elected to the 14th Saeima from June 4, 2022, to October 1, 2022. The theoretical framework part examines political communication in the digital environment, social media and their use in political communication, characteristics of the “TikTok” platform, persuasive communication, including the elaboration likelihood model (ELM), as well as the uses and gratifications theory. In order to find out the communication goals and strategies of the “TikTok” profiles of parties and party alliances during the pre-election period, a systematic collection of videos and qualitative analysis of the content published on the “TikTok” platform was carried out, as well as interviews with representatives of political parties and party alliances, and a focus group discussion with “TikTok” users. It was concluded that the use of “TikTok” and its influence on party and party alliance results is not clear-cut, however, participation in “TikTok” is valuable for increasing the general visibility of both candidates, party, and party alliance as a whole. Keywords: “TikTok”, 14th Saeima, political communication, social media, persuasion, use and gratification theory, content analysis
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPlašsaziņas līdzekļi un komunikācija
dc.subject“TikTok”
dc.subject14. Saeima
dc.subjectpolitiskā komunikācija
dc.subjectsociālie mediji
dc.subjectpārliecināšana
dc.titlePlatformas “TikTok” izmantojums 14. Saeimā ievēlēto partiju priekšvēlēšanu kampaņās (04.06.2022.-01.10.2022.)
dc.title.alternativeThe use of “TikTok” in pre-election campaigns of the parties elected to the 14th Saeima (04.06.2022.-01.10.2022)
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record