Show simple item record

dc.contributor.advisorLočmele, Klinta
dc.contributor.authorKļava, Baiba
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-06T01:05:14Z
dc.date.available2023-09-06T01:05:14Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other96448
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64636
dc.description.abstractMaģistra darba «Latvijā skatītāko Krievijas televīzijas kanālu translācijas aizliegums 2022. gadā: ietekme uz mediju saturu krievu valodā un auditoriju» mērķis ir noskaidrot, kā skatītāko Krievijas televīzijas kanālu translācijas aizliegums 2022. gadā ir ietekmējis mediju saturu krievu valodā un auditoriju. Darba teorētiskais ietvars tiek balstīts piecās nodaļās, kas apskata propagandas, informatīvā kara, ideoloģijas, Mediju lietojuma un apmierinājuma teoriju, kā arī sniedz pētījuma kontekstu. Maģistra darba pētījums sastāv no trīs daļām: 1) analizēts Latvijā skatītāko krieviski raidošo televīzijas kanālu saturs pirms un pēc NEPLP lēmuma aizliegt Krievijas televīzijas kanālu translāciju Latvijā; 2) veiktas un analizētas daļēji strukturētas ekspertu intervijas; 3) veiktas un analizētas 10 daļēji strukturētas intervijas ar krievvalodīgās auditorijas pārstāvjiem Latvijā, lai noskaidrotu, kā pēc NEPLP lēmuma mainījušies viņu TV skatīšanās paradumi. Kā pētniecības metode visās pētījuma daļās tiek izmantota kvalitatīvās kontentanalīzes metode. Rezultāti liecina, ka pēc NEPLP lēmuma no apraides ir pazuduši Krievijas televīzijas kanāli, bet ne Krievijas radīts saturs, jo daļu no aizliegto TV kanālu satura pārraida citi TV kanāli. Ekspertu intervijās secināts, ka Krievijas televīzijas kanālu translācijas aizliegums ir pareizs solis, lai nodrošinātu, ka iedzīvotāji netiek pakļauti Krievijas propagandai. Interviju analīzē ar krievvalodīgās auditorijas pārstāvjiem tika secināts, ka ievērojami sarucis laiks, ko viņi pavadīja pie televizora, toties būtiski palielinājies televizora ekrāna lietošanas laiks citiem mērķiem, kurā patērēto saturu nevar identificēt. Tas rada bažas, ka šim saturam iedzīvotāji piekļūst citādi — piemēram, uzmeklējot to vietnē «YouTube», bet demonstrējot uz televizora ekrāna. Atslēgvārdi: Krievijas propaganda, informatīvais karš, televīzija, mediju lietojuma un apmierinājuma teorija, pirātisms, NEPLP
dc.description.abstractThe aim of the master's thesis «The ban on the broadcast of the most watched Russian TV channels in Latvia in 2022: impact on media content in the russian language in the audience» is to find out how the ban on the broadcast of the most watched Russian TV channels in 2022 has affected the media content in the Russian language and in the Russian-speaking audience. The theoretical framework of this research is provided in five chapters which examine: propaganda, information warfare, ideologies, Media Uses and Gratification Theory, and provides context for the research. The study of the master's thesis consists of three parts: 1) the content of the most watched Russian television channels in Latvia is analyzed before and after the NEPLP decision to ban the broadcasting of Russian television channels in Latvia; 2) conducted and analyzed semi-structured interviews with experts; 3) conducted and analyzed 10 semi-structured interviews with representatives of the Russian-speaking audience in order to find out how their TV viewing habits have changed after the NEPLP decisions. As a research method, qualitative content content analysis method is used in all parts of the study. The results show that after the NEPLP, Russian TV channels have disappeared from broadcasting, but not content created by Russia, as some of the banned TV channels are broadcast by other TV channels. The experts' interviews concluded that the ban on broadcasting of Russian television channels is the right step, so that auditory are not exposed to Russian propaganda. In the analysis of interviews with representatives of the Russian-speaking audience, it was only concluded that the most decreased time they spent in front of the TV, however, the time of using the TV screen for other purposes, in which the consumer's content cannot be identified, increased.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPlašsaziņas līdzekļi un komunikācija
dc.subjectKrievijas propaganda,
dc.subjectinformatīvais karš
dc.subjecttelevīzija
dc.subjectmediju lietojuma un apmierinājuma teorija
dc.subjectpirātisms
dc.titleLatvijā skatītāko Krievijas televīzijas kanālu translācijas aizliegums 2022. gadā: ietekme uz mediju saturu krievu valodā un auditoriju
dc.title.alternativeBanning the broadcast of the most watched Russian television channels in Latvia in 2022: the impact on media content in Russian and the audience
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record