• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Izpratne par influenceriem: X, Y, Z paaudžu skatījumu salīdzinājums

Thumbnail
View/Open
309-96545-Drelinga_Dzeina.Anna_dd20054.pdf (1.317Mb)
Author
Drelinga, Džeina Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skolmeistere, Velta
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Izpratne par influenceriem: X, Y, Z paaudžu skatījumu salīdzinājums.” Darbs sastāv no trīs daļām – teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas, kā arī no rezultātiem un secinājumiem. Darba teorētiskā daļa balstīta uz influenceriem, influenceru mārketingu, sociālo mediju komunikāciju, kā arī uz dažādu paaudžu definēšanu. Metodoloģiskajā daļā tika aprakstītas izmantotās metodes, proti, internetaptauja un daļēji strukturētā intervija. Empīriskajā daļā tika aptaujāti dažādi paaudžu cilvēki, ar internetapatujas palīdzību (kopā 321 respondents) un veiktas daļēji strukturizētās intervijas ar X paaudzes pārstāvi Inesi Streiču, Y paaudzes pārstāvi Gati Lāmu, Z paaudzes pārstāvi Lūciju Martu Dzenīti un influenceri Santu Bušu. Darba kopējais apjoms ir 88 lapaspuses, kas ietver 13 attēlus un 6 pielikumus.
 
The topic of the bachelor's thesis is "Understanding of influencers. A Comparison of X, Y, Z generation views." The thesis consists of three parts: theoretical, methodological, and empirical, as well as results and conclusions. The theoretical part of the thesis is based on influencers, influencer marketing, social media communication, and the definition of different generations. The methodological part describes the methods used: internet survey and partially structured interviews. In the empirical part, various people from X, Y, Z generations were surveyed using an internet survey (a total of 321 respondents) and partially structured interviews were conducted with X generation participant Inesi Streiču, Y generation participant Gati Lāmu, Z generation participant Lūciju Martu Dzenīti and influencer Santu Bušu. The total work consists of 88 pages, which includes 13 images and 6 appendices.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64655
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV