Digitālās vides pieejamība cilvēkiem ar redzes traucējumiem publiskajā sektorā Latvijā
Author
Runčis, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Latkovska, Inga
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Digitālās vides pieejamība cilvēkiem ar redzes traucējumiem publiskajā sektorā Latvijā”, kur mērķis ir noskaidrot, vai Latvijas publiskais sektors nodrošina vienlīdzīgu piekļuvi mājaslapas saturam, lai esošais saturs būtu pieejams ikvienai sabiedrības daļai. Stājās spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva (ES) 2019/882, kas nosaka, ka saturam ir jābūt piekļūstamam un pielāgotam cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem. Šis bakalaura darbs ir fokusēts tieši uz cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Darba teorētisko daļu veido trīs nodaļas. Šajās nodaļās tiek apskatīts lietojuma un apmierinājuma teorija, iekļaujošā komunikācija un mājaslapa kā komunikācijas instruments. Pētījuma izmantotās metodes kvantitatīvā kontentanalīze, daļēji strukturētās intervijas, aptauja un fokusa grupas. Mājaslapas publiskajā sektorā Latvijā ir daļēji piekļūstamas cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Būtiski ir strādāt kopā ar nevalstiskajām organizācijām, kas pārstāv cilvēkus ar invaliditāti, lai nodrošinātu viņu viedokļu mijiedarbību un viņu vajadzības tiktu ņemtas vērā. Veikt regulāras apmācības un informēšanu, lai palielinātu organizāciju un personu izpratni par piekļūstamības jautājumiem un likumdošanu. Sekot līdzi Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas attīstībai un nodrošināt tās ievērošanu, veicot visus nepieciešamos uzlabojumus un pielāgojumus. The subject of the Bachelor's work is “Accessibility of the digital environment for people with visual impairments in the public sector in Latvia” where the aim is to ascertain whether the public sector of Latvia ensures equal access to content of the website so that the existing content is accessible to all segments of society. Directive (EU) 2019/882 of the European Parliament and of the Council, which requires content to be accessible and adapted to people with disabilities, entered into force which stipulates that content must be accessible and adapted for people with functional impairments. This bachelor's thesis specifically focuses on individuals who are blind or have visual impairments. The theoretical part of the work consists of three chapters. Uses and gratifications theory, inclusive communication, and the website as a communication tool are discussed in these chapters. The methods used in the research are quantitative content analysis, semi-structured interviews, surveys, and focus groups. Websites in the public sector in Latvia are partially accessible to people with visual impairments. It is essential to work together with non-governmental organizations representing people with disabilities to ensure that their views are shared and their needs are taken into account. Conduct regular training and outreach to increase awareness of organizations and individuals on accessibility issues and legislation. Follow the development of the Directive of the European Parliament and the Council and ensure its compliance by making all necessary improvements and adaptations.