Telegram kanāla "Voina s feikami" publikāciju argumentācijas analīze (2022. gada 24. februāris - 30. aprīlis)
Author
Šauro, Paula
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pričins, Mārtiņš
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba Telegram kanāla “Voina s feikami” publikāciju argumentācijas analīze (2022. gada 24. februāris - 30. aprīlis) mērķis ir izpētīt Telegram kanālā “Voina s feikami” publikācijas un tajās izmantoto argumentāciju, kā arī to, vai respondenti spēj atšķirt dezinformāciju no patiesas informācijas, un cik dažādas pret dezinformāciju ir dažādas respondent grupas. Pētījuma problēma ir dezinformācija Telegram kanālā “Voina s feikami”, ar kuru it kā tiek apgāzta Rietumu mediju paustā informācija un maldināta auditorija. Tādā veidā kļūstot par propagandas ruporu un veidojot noteiktu priekšstatu par notiekošo karu Ukrainas teritorijā. Darba teorētiskajā daļā apskatīts jēdziens dezinformācija, Krievijas mediju dezinformācijas kampaņas, to analīze Latvijas informatīvajā vidē, kā arī apskatīta žurnālistika kara laikā. Metodoloģiskajā daļā aplūkota kvalitatīvā kontentanalīze, kvanti-tatīvā kontentanalīze un anketēšanas metode. Darba empīriskajā daļā ietverta Telegram gru-pas “Voina s feikami” publikāciju un aptaujas rezultātu analīze. Atslēgvārdi: argumentācija, dezinformācija, Telegram, respondentu noturība pret dezinformāciju, Kremlis The aim of the bachelor's thesis Analysis of argumentation of the publications of the Telegram channel 'Voina s feikami' (February 24 - April 30, 2022) is to explore the "Voina s feikami" publications on the Telegram channel and the arguments used in them, as well as whether respondents are able to distinguish disinformation from true information, and how resilient different groups of respondents are to disinformation. The problem of the research is disinformation in the Telegram channel "Voina s feikami", which supposedly overturns the information presented by the Western media and misleads the audience. In this way, becoming a propaganda mouthpiece and creating a certain image of the ongoing war on the territory of Ukraine. The theoretical part deals with the term disinformation, disinformation campaigns of the Russian media, their analysis in the information environment of Latvia is examined, as well as journalism during the war is examined. The methodological part deals with qualitative content analysis, quantitative content analysis and questionnaire. The empirical part of the work includes the analysis of publications and survey results of the Telegram group "Voina s feikami". Keywords: reasoning, disinformation, Telegram, respondents' resistance to disinformation, Kremlin