Moderatoru identitātes un atpazīstamības loma auditorijas uztverē par ziņu saturu: “Rīta Panorāma” un “900 sekundes” salīdzinošā analīze
Author
Krišjāne, Anna Evelīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Valdmane-Rozenberga, Vikija
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Moderatoru identitātes un atpazīstamības loma auditorijas uztverē par ziņu saturu: “Rīta Panorāma” un “900 sekundes” salīdzinošā analīze” mērķis ir noskaidrot, vai un kāda korelācija veidojas starp moderatoru identitāti un pārstāvētā medija auditorijas uztveri attiecībā uz ziņu saturu, vienlaikus salīdzinot šī fenomena izpausmes rīta ziņu raidījumos “Rīta Panorāma” un “900 sekundes”. Darba pamatā izmantoti identitātes, simboliskā interakcionisma un lietojuma un apmierinājuma teoriju ietvari, tāpat aplūkotas mūsdienu mediju auditorijas, kā arī Latvijas televīzijas žurnālistikas vides raksturojums, tostarp rīta ziņu raidījumu formāts. Pētījuma izstrādē pielietotas trīs informācijas vākšanas metodes: raidījumu “Rīta Panorāma” un “900 sekundes” pārraižu kvalitatīvā kontentanalīze moderatoru identitātes kontekstā, papildinot to ar nelielu konkrēto ētera personību sociālo tīklu apskatu, kā arī veikta rīta ziņu raidījumu auditorijas anketēšana. Noslēgumā veikta arī abu aplūkoto raidījumu un iegūto rezultātu salīdzinošā analīze moderatoru identitātes un auditorijas uztveres kontekstā. Pētījumā secināts, ka auditorija piešķir noteiktu nozīmi rīta ziņu raidījumu moderatoru identitātēm un no tā izrietošie faktori var ietekmēt skatītāja uzticēšanos un saņemtā satura vērtējumu. Objective of bachelor thesis “The role of moderators' identities and recognisability in the audience's perception of news content: a comparative analysis of “Rīta Panorāma” and “900 sekundes” aims to find out whether and what correlation forms between the identity of moderators and the audience perception of the media represented when it comes to news content, while comparing expressions of that phenomenon in the morning news programs “Rīta Panorāma” and “900 sekundes”. The work is based on cases of identity, symbolic interactionism and uses and gratifications theories, as well as on contemporary media audiences, as well as the characterisation of the Latvian television journalistic environment, including the format of morning news broadcasts. Three methods of collecting information have been used in the development of the study: qualitative content analysis of the broadcasts “Rīta Panorāma” and “900 sekundes” in the context of the identity of moderators, complemented by a small analysis of the social media accounts of theese news personalities, as well as an audience survey of the morning news broadcasts. In addition, a comparative analysis of the two programmes under consideration will also be carried out in the context of moderators' identity and audience perception. The study concluded that audiences attach some importance to the identities of morning news show moderators, and the theese factors can affect viewer trust and the rating of content they receive.