Skolotāja profesijas diskurss Latvijas ziņu portālos un tā nozīme profesijas prestiža veidošanā (2022. gada janvāris - 2023. gada aprīlis)
Author
Skaldere, Airita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pričins, Mārtiņš
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Skolotāja profesijas diskurss Latvijas ziņu portālos un tā nozīme profesijas prestiža veidošanā (2022. gada janvāris - 2023. gada aprīlis)” izstrādes mērķis ir analizēt skolotāja profesijas diskursu Latvijā. Teorētisko daļu veido teorija par reprezentāciju un diskursu, kā arī informācijas apkopojuma par Latvijas mediju vidi un skolotāja profesijas prestižu. Metodoloģijā iekļauta diskursa vēsturiskā analīze, kvantitatīvā kontentanalīze un fokusgrupu diskusijas. Pētījuma rezultāti liecina, ka Latvijas ziņu portālos skolotāja profesija tiek konstruēta kā dzīves misija, taču dominē diskurss, kas izceļ negatīvo aspektu, – tajā nav labi darba apstākļi, tāpēc gandarījums ir vienīgais iemesls profesijas izvēlē. To apstiprina arī fokusgrupu diskusiju dalībnieki, aicinot vairāk izcelt profesijas pozitīvos aspektus medijos. The aim of the bachelor thesis “The discourse of the teaching profession in the Latvian news websites and its significance in shaping the prestige of the profession (January 2022 to April 2023)” is to analyse the discourse of the teaching profession in Latvia. The theoretical part of the thesis consists of representation and discourse, as well as gathered information about the Latvian media environment and the prestige of the teaching profession. The discourse-historical approach and quantitative content analysis show that the discourse of the teaching profession in Latvian news websites is constructed as a life mission, but the negative aspect prevails – poor working conditions leave job satisfaction as the only reward. This is confirmed by focus group discussions, demanding for more positive news in the media.