Show simple item record

dc.contributor.advisorTisenkopfs, Tālis
dc.contributor.authorKrūmiņa, Santa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-06T01:05:23Z
dc.date.available2023-09-06T01:05:23Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other96752
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64696
dc.description.abstractMaģistra darba “Senioru neformālās izglītības īstenošana: Siguldas novada piemērs” mērķis ir izpētīt senioru iesaisti neformālās izglītības programmās, noskaidrojot senioru vajadzības un ieguvumus un izpētot dažādu iesaistīto pušu lomu senioru neformālās izglītības īstenošanā. Mērķa sasniegšanai veikts padziļināts senioru izglītības pētījums Siguldas novadā. Lielākā daļa izglītības aktivitāšu pieaugušām personām Latvijā ir mērķētas personām darbspējas vecumā, ar mērķi uzlabot profesionālās prasmes. Senioriem ir aktuāla cita satura un metodikas izglītība. Senioru mērķauditorijai valsts līmenī nav plānotas regulāri pieejamas neformālās izglītības iespējas, šādu programmu pieejamība balstās pašvaldību un nevalstiskā sektora iniciatīvās, kas ir īslaicīgas un ierobežotas. Par pētījuma dizainu ir izmantots gadījuma izpēte, kuras ietvaros veikta dokumentu analīze un 18 daļēji strukturētas intervijas ar senioriem, kuri pēdējo 12 mēnešu laikā iesaistījušies neformālās izglītības aktivitātes un ar iesaistīto pušu pārstāvjiem. Iesaistītās puses pārstāv valsts un pašvaldību darbinieki, nevalstisko organizāciju un vietējās kopienas pārstāvji. Pētījuma rezultāti apliecina senioru vēlmi mācīties, atklāj viņu vajadzības apgūt jaunas zināšanas un prasmes, kā arī socializēties, pašapliecināties un iekļauties sabiedrībā. Ieguvumi apmierina senioru definētās vajadzības, gan arī atklāj jaunas intereses, uzlabo dzīves kvalitāti, veselību, sniedz psihoemocionālos ieguvumus kā piederības sajūtu mācību grupai, iekļaušanos sabiedrībā, pašrealizācijas iespējas. Pētījumā analizēta iesaistīto pušu loma un kapacitāte, kā arī sniegtas rekomendācijas senioru neformālās izglītības attīstībā un pieejamības veicināšanā. Rekomendācijas ietver aktīvas novecošanās koncepta aktualizēšanu sabiedrībā, ilgtermiņa politikas izstrādi senioru atbalstam un sadarbības stiprināšanu starp iesaistītajām pusēm, kā instrumentu izveidojot vienotu organizāciju sadarbības tīkla koordinēšanai.
dc.description.abstractThe Master's thesis " Implementation of non-formal education for seniors: example of Sigulda municipality " aims to analyse the involvement of seniors in non-formal education programs, to discover the needs and benefits of seniors and exploring the role of various parties involved in the implementation of non-formal education of seniors. In order to achieve the goal, an in-depth study of seniors' education was conducted in Sigulda region. The educational activities for adults in Latvia are aimed at persons of working age, to improve professional skills. For seniors education of other content and methodology is relevant. There are no regularly available non-formal education opportunities for seniors, the availability of such programs is based on local government and non-governmental sector initiatives, which are temporary and limited. A case study has been used for the design of the study, within which document analysis and 18 semi-structured interviews were conducted with seniors and with representatives of the involved parties. The involved parties are represented by state and local government employees, non-governmental organizations and local community. The results of the study confirm the desire of seniors to learn, reveal their needs to learn new knowledge and skills, as well as to socialize and integrate into society. The benefits satisfy the defined needs of seniors, reveal new interests, improve health, the quality of life, provide psycho-emotional benefits such as a sense of belonging to a study group, inclusion in society, opportunities for self-realization. The research analyzes the role and capacity of the parties involved, and provides recommendations for the development of non-formal education for seniors and accessibility. Recommendations include actualizing the concept of active aging in society, developing a long-term policy for seniors' support and cooperation between the parties by creating a single organization for coordination.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSocioloģija
dc.subjectneformālā izglītība
dc.subjectaktīva novecošanās
dc.subjectsenioru izglītība
dc.subjectnon-formal education
dc.subjectactive ageing
dc.titleSenioru neformālās izglītības īstenošana: Siguldas novada piemērs
dc.title.alternativeImplementation of non-formal education for seniors: example of Sigulda municipality
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record