Mūsdienīgi lasīšanas veicināšanas pasākumi Alfa paaudzei
Author
Bicāne, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs “Mūsdienīgi lasīšanas veicināšanas pasākumi Alfa paaudzei” rakstīts ar mērķi izpētīt publisko bibliotēku rīkotus pasākumus lasīšanas veicināšanai un to atbilstību Alfa paaudzes īpatnībām un interesēm. Darba teorētiskajā bāzē aprakstīta fenomenoloģija, Informācijas procesēšanas teorija, Paaudžu teorija un pirmsskolas vecuma bērnu attīstība. Datu ieguves metodes – pirmsskolas vecuma bērnu vecāku anketēšana un Latvijas publisko bibliotēku darbinieku intervijas. Pēc pētījumā iegūtajiem datiem var secināt, ka darbā pētītās publiskās bibliotēkas organizējot pasākumus, vairāk vai mazāk, ņem vērā Alfa paaudzes iezīmes, pasākumos iesaistot informāciju tehnoloģijas un kustību aktivitātes. Pirmsskolas vecuma bērnu vecākiem nozīmīga ir bibliotēkās rīkoto pasākumu tēma un norises laiks. The Master's thesis "Modern reading promotion activities for the generation Alpha" was written with the aim to study reading promotion events organised by public libraries and their relevance to the characteristics and interests of the Alpha Generation. The theoretical basis of the work includes Phenomenology, Information Processing Theory, Generational Theory and Preschool Child Development. Data collection methods - questionnaire survey of parents of preschool children and interviews of Latvian public library staff. According to the data obtained in the study, it can be concluded that the public libraries studied in the thesis take into account, more or less, the characteristics of the Alpha Generation when organising events, involving information technology and movement activities in the events. For parents of pre-school children, the theme and timing of library events are important.