Show simple item record

dc.contributor.advisorPokšāns, Artūrs
dc.contributor.authorAdiene, Signe
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-06T01:05:24Z
dc.date.available2023-09-06T01:05:24Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other96877
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64701
dc.description.abstractDarba tirgū, darbiniekam, kurš ir ekonomiskās attiecībās ar darba devēju, nereti ir būtiska nozīme. Tas, kā darbinieks uzvedās, rīkojās, izskatās vai pat domā, rada arī ietekmi uz to, kā tiek paveikts darbs un kā tas ietekmē viņa sniegumu. Toties, strādājot uzņēmumā, kas nosaka darbinieku tiešu saskarsmi ar klientiem, arī no vadības puses ir izjūtama sava veida kontrole un vara pār darbinieku, kas atspoguļojas paša darbinieka ķermeņa praksēs jeb uzvedībā, izskatā un dažāda veida darbībās. Tā kā katrs cilvēks ir citādāks, arī veids, kā darbinieks veic darbu var atšķirties, lai gan pamatnosacījumi visiem ir vieni – īstenot uzņēmuma mērķi un veicināt tā attīstību. Šī nolūka dēļ, darbinieka ķermenis tiek pakļauts noteiktiem principiem, liedzot tam būt tādam, kāds cilvēks, iespējams, izvēlētos būt, ja vien netiktu kontrolēts, toties šādā gadījumā rodas jautājumi, cik liela vara vadībai ir pār darbinieka ķermeni un kā tā ietekmē darbinieka pārdošanas spējas? Kā darbinieka ķermeņa prakses ietekmē darba izpildi un kā pakļauties noteikumiem, nepazaudējot sevi un savu būtību? Šajā darbā tiek rastas atbildes uz šiem un līdzīgiem jautājumiem, veicot analīzi, kas ir balstīta uz pētījumu par darbinieku ķermeņa praksēm konkrēta uzņēmuma apģērbu veikalā, izpētot, kāda ietekme ir darbinieku ķermeņa praksēm attiecībā uz viņu pārdošanas spējam.
dc.description.abstractIn the labor market, the employee, who is in economic relations with the employer, often plays a significant role. How an employee behaves, acts, looks, or even thinks also has an impact on how work is done and how it affects their performance. However, when working in a company that determines the direct contact of employees with customers, some type of control and power over the employee can also be felt from the side of the management, which reflects in the employee's body practices or behavior, appearance, and various types of actions. Since every person is different, the way an employee performs his work may also differ, although the basic conditions are the same for everyone - to implement the company's goal and promote its development. For this purpose, the worker's body is subjected to established principles, preventing it from being what a person might choose to be unless he or she wasn't controlled, but in such a case, such questions arise as: how much power management has over the worker's body and how it affects the worker's ability to sell? How do the employee's body practices affect work performance, and how to obey the rules without losing the self, self essence? This work finds answers to these and similar questions through an analysis based on a study of the body practices of employees in a clothing shop of a particular company, investigating the impact of the body practices of employees on their sales ability.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSocioloģija un sociālais darbs
dc.subjectķermeņa prakses
dc.subjectdarbinieks
dc.subjectpārdošanas spējas
dc.subjectpadevīgs ķermenis
dc.subjectkontrole
dc.titleCilvēka ķermeņa prakses darba tirgū
dc.title.alternativeHuman body practices in the labor market
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record