Show simple item record

dc.contributor.advisorJansone, Ilze
dc.contributor.authorGādmane, Elizabete
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Teoloģijas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-06T01:05:30Z
dc.date.available2023-09-06T01:05:30Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other96259
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64716
dc.description.abstractŠajā bakalaura darbā aplūkots Bībeles motīvu lietojums Larsa fon Trīra Depresijas triloģijas filmās - ''Antikrists'', ''Melanholija'' un ''Nimfomāne'' un to ieguldījums cilvēku ciešanu, izpirkšanas un morāles izpētē. Satura kvalitatīvā analīze apvienojumā ar starpdisciplināru pieeju atklāj, kā fon Trīrs iekļauj Bībeles tēmas un stāstījumus, lai izraisītu intensīvas emocijas, vienlaikus apšaubot konvencionālos morāles ietvarus. Pētījumā galvenā uzmanība pievērsta tam, kā mūsdienu kino savā stāstījuma struktūrā iekļauj Bībeles motīvus, vienlaikus izpētot fon Trīra māksliniecisko perspektīvu, kas iedziļinās tādos jautājumos kā izmisums un vainas apziņa, kā arī jēgas meklējumi eksistenciālās krīzes laikā. Šajā fon Trīra filmas stila un tematikas analīzē ir uzsvērta reliģiskās simbolikas nozīme pārdomu rosināšanā un diskusijas rosināšanā. Atslēgvārdi: Larss fon Trīrs, Depresijas triloģija, Bībeles motīvi, cilvēku ciešanas, grēku izpirkšana, morāle, kino studijas, reliģijas studijas, simbolika, eksistenciālā krīze
dc.description.abstractThe bachelor thesis ‘'The role of Biblical motifs in Lars von Trier’s Depression trilogy'' examines the use of biblical motifs in Lars von Trier's Depression trilogy films - ''Antichrist'', ''Melancholy'' and ''Nymphomaniac'' and their contribution to the study of human suffering, redemption and morality. Qualitative content analysis combined with an interdisciplinary approach reveals how von Trier incorporates biblical themes and narratives to evoke intense emotions while challenging conventional moral frameworks. The study focuses on how contemporary cinema incorporates biblical motifs into its narrative structure, while exploring von Trier's artistic perspective, which delves into issues such as despair and guilt, as well as the search for meaning in an existential crisis. This analysis of the style and subject matter of von Trier's film highlights the importance of religious symbolism in provoking thought and provoking discussion. Keywords: Lars von Trier, depression trilogy, biblical motifs, human suffering, atonement, morality, film studies, religious studies, symbolism, existential crisis
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectTeoloģija un reliģiju zinātne
dc.subjectLarss fon Trīrs
dc.subjectDepresijas triloģija
dc.subjectBībeles motīvi
dc.subjectcilvēku ciešanas
dc.subjectgrēku izpirkšana
dc.titleBībeles motīvu loma Larsa fon Trīra ”Depresijas triloģijā”
dc.title.alternativeThe role of Biblical motifs in Lars von Trier’s Depression trilogy
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record