Sieviešu izglītības nozīme Loka pilsoniskās sabiedrības koncepcijā
Autor
Drobiševa, Jekaterīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Šuvajevs, Igors
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Šis bakalaura darbs ir pētījums par sieviešu izglītības lomas interpretāciju Džona Loka pilsoniskās sabiedrības koncepcijā. Sakarā ar Loka argumentu ambivalenci pētniekiem ir domstarpības par filosofa pozitīvo ieguldījumu sieviešu jautājuma risinājumā. Darba mērķis ir pierādīt, ka Loka piedāvātais izglītības modelis neveicināja sieviešu emancipāciju un nesekmēja sieviešu un vīriešu vienlīdzību. Pētījuma ietvaros ir novērtēta Loka piedāvātas pilsoniskās sabiedrības būtība un mērķi. Uzmanība tiek pievērsta Loka domām par sieviešu lomu sabiedrībā un ģimenē. Tiek analizēta filosofa audzināšanas un izglītības paradigma, tās metodes un mērķi. Pētījuma rezultāti liecina par to, ka Loka audzināšanas un izglītības modelis nostiprināja sieviešu atkarību no patriarhālas ģimenes un sabiedrības struktūras. This Bachelor`s thesis is a research of the interpretation of the role of women's education in John Locke's concept of civil society. The ambiguity of Locke's arguments make scholars disagree about the philosopher's positive contribution to woman question. The purpose of the work is to prove that the model of education proposed by Locke did not contribute to the emancipation of women and the equality of women and men. Within the framework of the study, an assessment of the essence and goals of civil society proposed by Locke is given. Attention is paid to Locke's thoughts on the role of women in society and the family. The educational paradigm of the philosopher, its methods and goals are analyzed. The results of the study show that the Lockean model of education has increased women's dependence on patriarchal society and family structure.