Show simple item record

dc.contributor.advisorŠimfa, Elvīra
dc.contributor.authorZemītis, Edgars
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-06T01:05:40Z
dc.date.available2023-09-06T01:05:40Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other96685
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64749
dc.description.abstractVairumu spēju, tostarp spēju iesaistīties politikā, cilvēki mūsdienās sākotnēji attīsta mācību iestādēs, kuru uzdevums ir sniegt cilvēkam izglītību, kam vajadzētu dot iespēju tam patstāvīgi vadīt savu dzīvi. Nereti izglītības iestādēs tiek īstenots izglītošanas veids, kuru P. Freiri dēvē par depozītizglītību. Šajā bakalaura darbā aprakstīšu to, kā šāds izglītības veids var izveidot uz politiku nespējīgus subjektus un ietekmēt cilvēka spējas iesaistīties politiskos procesos. Šo jēdzienu izvērsīšu galvenokārt balstoties H. Ārentes darba “Totalitārisma izcelsme” atziņās, kurā viņa raksturo totalitāru sistēmu veidošanās nosacījumus, tostarp subjektus, kas ir šo sistēmu pamatā.
dc.description.abstractMost people’s abilities, including the ability to engage in politics, are nowadays initially developed in educational institutions which aim to educate people in order to give them the necessary tools for leading an independent life. Often in educational institutions the main way of teaching is by using the banking model of education as defined by P. Freiri. In this thesis I will describe how this model of education can impact a person’s ability to take part in political processes and form a subject that is incapable of political action. I will flesh out this term mainly by basing my clarifications on H. Arendt’s “The Origins of Totalitarianism”, where she explains what requirements must be met for a totalitarian rule to exist, including the characterization of subjects underlying these systems.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFilozofija
dc.subjectideoloģija
dc.subjectizglītība
dc.subjectpolitika
dc.subjectbrīvība
dc.titleDepozītizglītības loma uz politiku nespējīga subjekta izveidē Paulu Freiri darbā “Apspiesto pedagoģija” un Hannas Ārentes darbā “Totalitārisma izcelsme”
dc.title.alternativeThe Role of Banking Education in the Formation of a Subject Incapable of Politics in Paulo Freiri's "Pedagogy of the Oppressed" and Hannah Arendt's "The Origins of Totalitarianism"
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record