• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolotāju profesionālo darbību transformējoša mācīšanās pieredze Covid-19 pandēmijas situācijā

Thumbnail
View/Open
298-98525-Goba-Medne_Liva_lg06048.pdf (2.936Mb)
Author
Goba-Medne, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rubene, Zanda
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Promocijas darba mērķis ir izpētīt skolotāju mācīšanās pieredzi, kas veidojusies līdz ar transformācijām viņu profesionālajā darbībā Covid-19 pandēmijas situācijā. Kvalitatīva dizaina pētījumā analizētas naratīvās intervijas ar 23 Latvijas vispārizglītojošo skolu skolotājiem, raksturojot viņu subjektīvo mācīšanās pieredzi izaicinošā situācijā. Izaicinājumu un grūtību spektru, ar kādu profesionālajā darbībā sastapās skolotāji, raksturo izveidotā skolotāju mācīšanās pieredzes tematiskā struktūra. Skolotāju piedzīvotās mācīšanās transformācijas Covid-19 pandēmijas iniciētajā krīzes situācijā raksturo izveidotā skolotāju transformatīvās mācīšanās pieredžu tipoloģija. Atslēgvārdi: Covid-19 pandēmija, mācīšanās pieredze, skolotāju mācīšanās pieredze, skolotāju profesionālā pilnveide, skolotāju profesionālā darbība, transformatīvā mācīšanās.
 
The aim of the doctoral thesis is to investigate teachers’ learning experiences accompanying the transformations of their professional activity during the COVID-19 pandemic. Narrative interviews with 23 Latvian general education schoolteachers were analyzed in a qualitative study, portraying their subjective learning experiences in a challenging situation. The reconstructed thematic structure describes the spectrum of challenges and difficulties encountered by teachers. The learning transformations experienced during the crisis initiated by the COVID-19 pandemic are outlined through the reconstructed typology of teachers’ transformative learning experiences. Keywords: COVID-19 pandemic, learning experience, teachers’ learning experiences, teachers’ professional activity, teachers’ professional development, transformative learning.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/65205
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1372]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV