• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Instagram platformas reklāmas izmantošana jaunuzņēmuma reklamēšanā

Thumbnail
View/Open
303-99256-Oltjanu_Darja_do19030.pdf (2.976Mb)
Author
Oltjanu, Darja
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Žuka, Rita
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Instagram platformas reklāmas izmantošana jaunuzņēmuma reklamēšanā” mērķis ir palielināt uzņēmuma “Pilates Story” potenciālo klientu skaitu, izmantojot divas uzņēmuma profila reklamēšanas metodes Instagram platformā. Tika analizēta interneta lietotāju statistika Latvijā, veikta aptauja par Instagram vietnes lietošanu, kā arī izveidoti studijas potenciālo klientu portreti. Lai sasniegtu mērķauditoriju, tika izveidota Boost reklāma reels veidā un sadarbība ar influenceri. Darba gaitā tika noteikta “Pilates Story” studijas mērķauditorija, kā arī izvēlēta reklāma, kas piesaistīja vairāk Instagram sekotāju. Pēc reklāmas palaišanas datiem tika secināts, ka influencera reklāma piesaistīja 250 potenciālus klientus studijas Instagram profilām, savukārt Boost reklāma pienesa 200 sekotāju.
 
The aim of the bachelor's thesis "Using Instagram advertising to promote a startup" was to increase the number of potential clients of Pilates Story by using two methods of advertising the company's Instagram profile. The statistics of internet users in Latvia was analyzed, a survey on Instagram usage was conducted and portraits of potential clients of the studio were created. In order to reach the target audience, boost advertising in the form of videos and cooperation with Influencers was created. Pilates Story's target audience was identified and ads were chosen that attracted more Instagram followers. After running the ads, it was found that the Influencer Ads brought 250 leads to the studio's Instagram profiles and the Boost Ad brought 200 followers.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/65226
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV