Show simple item record

dc.contributor.advisorCekuls, Andrejs
dc.contributor.authorŽorža, Laura
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2024-02-03T02:03:11Z
dc.date.available2024-02-03T02:03:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other99658
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/65262
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir izvērtēt RepTrak modeļa adaptēšanas iespējas augtākās izglītības iestāžu reputācijas novērtējumam un identificēt, kuri faktori ir nozīmīgāki augstskolu un koledžu reputācijas veidošanas un uzturēšanas kontekstā. Bakalaura darba pētījuma ietvaros tika izpētīta zinātniskā literatūra, apkopota informācija par organizācijas reputācijas definīciju, tās dimensijām, reputācijas ietekmi uz organizācijas konkurētspēju un tās mērķgrupām, reputāciju apdraudošiem faktoriem un nozīmi organizāciju sociāli ekonomiskajā darbībā. Tika izpētīta augstāko izglītības iestāžu darbības specifika, augstākās izgītības sistēma Latvijā, tendences un izaicinājumi. Lai iegūtu ne tikai kvalitatīvus, bet arī kvantitatīvus datus, tika izanalizēta informācija par organizācijas reputācijas kvalitātes rādītājiem un to mērīšanas iespējām, kā arī identificētas galvenās atšķirības starp biznesa organizāciju un augstākās izglītības iestāžu reputācijas rādītājiem. Tika izveidota aptaujas anketa ar mērķi identificēt, kuri reputāciju ietekmējošie faktori Latvijas respondentu vidū tiek uzskatīti par nozīmīgākiem augstākās izglītības iestāžu reputācijas uzturēšanas kontekstā. Kopējais respondentu skaits sasniedza 88. Pētījuma gaitā augstākās izglītības iestāžu reputāciju ietekmējošie faktori tika apvienoti septiņās faktoru kopās/dimensijās, pamatojoties uz RepTrak modeļa bāzes, kas ir pasaulē vispārpieņemta metode biznesa organizāciju reputācijas novērtējumam. Tika noteikts katras dimensijas faktoru nozīmīgums labas augstākās izglītības iestādes reputācijai. Aptaujas anketas gaitā tika noskaidrots, ka respondentu vidū nozīmīgākās reputāciju ietekmējošās dimensijas ir organizācijas sniegums un produkti/pakalpojumi. Savukārt kā svarīgākie faktori reputācijas veidošanā un uzturēšanā tika atzīmēti augsti kvalificēti mācībspēki, darbinieku tiesību ievērošana, godīga izturēšanās pret studējošiem un darbiniekiem, taisnīgs darbinieku atalgojums, kompetenta un labi organizēta vadība, rūpes par darbinieku labklājību. Kā nozīmīgākie faktori reputācijas apdraudēšanā tika atzīmēti pārstāvētās nozares reputācijas krīze un organizācijas vīzijai neatbilstoši sadarbības partneri.
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis is to assess the adaptability of the RepTrak model for assessing the reputation of higher education institutions and to identify which factors are more important in the context of building and maintaining the reputation of universities and colleges. The bachelor thesis research included a study of scientific literature, gathering information on the definition of organisational reputation, its dimensions, the impact of reputation on target groups and organisational competitiveness, factors threatening reputation and its role in the socio-economic performance of organisations. The specifics of higher education institutions, the higher education system in Latvia, trends and challenges were described. In order to obtain not only qualitative but also quantitative data, information on organisational reputation quality indicators and their measurement possibilities was analysed, and the main differences between the reputation indicators of business organisations and those of higher education institutions were identified. A questionnaire was designed to identify which reputation factors are considered more important by Latvian respondents in the context of maintaining the reputation of higher education institutions. The total number of respondents was 88. In the course of the study, the factors affecting the reputation of higher education institutions were combined into seven clusters/dimensions based on the RepTrak model, which is a globally accepted method for assessing the reputation of business organisations. The importance of the factors in each dimension for the reputation of a good higher education institutions was determined. The questionnaire revealed that the most important dimensions influencing reputation among respondents were organisational performance and products/services. The most important factors for building and maintaining reputation were highly qualified teaching staff, respect for employees' rights, fair treatment of students and staff, fair remuneration of staff, competent and well-organised management, concern for staff welfare. The most important factors in terms of reputational risk were a reputational crisis in the sector represented and partners who are not aligned with the organisation's vision.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEkonomika un uzņēmējdarbība
dc.subjectorganizāciju reputācija
dc.subjectaugstākās izglītības iestādes
dc.subjectRepTrak
dc.subjectaptaujas anketa
dc.titleAugstākās izglītības iestāžu reputācijas novērtējums, izmantojot adaptēto RepTrak modeli.
dc.title.alternativeReputational assessment of higher education institutions using the adapted RepTrak model.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record