Show simple item record

dc.contributor.advisorStabulniece, Laila
dc.contributor.authorCiganska, Katrīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2024-02-03T02:03:11Z
dc.date.available2024-02-03T02:03:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other99676
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/65263
dc.description.abstractMūsdienu patērētājs saskaras ar milzum daudz piedāvājumu preču un pakalpojumu tirgū, kas būtiski liek apdomāt savas iegādes nozīmīgumu. Daudzveidīgais piedāvājums ir iespēja patērētājam salīdzināt, kurš no tiem ir vislabākais un atbilstošākais vēlmju un iegribu apmierināšanai, ja vien skaidri zina, ko sagaidīt. Tajā pašā laikā patērētājiem ir būtiski apzināties savas tiesības un pienākumus pirms preču vai pakalpojumu iegādes, iegādes procesā un trūkumu novēršanas gadījumos, kad prece vai pakalpojums nesasniedz vēlamo rezultātu. Laika ritējumā aizvien aktuālāki ir jautājumi, kas skar patērētāju tiesību jautājumu aizskārumu digitālajā vidē, piemēram, negodīgas komercprakses īstenotāju darbības. Šī darba ietvaros tiks aplūkoti veidi, kādos Latvijas patērētājs var saskarties ar tiesību aizskārumu un vai patērētāja tiesības tiek aizsargātas, kā arī to, kādā veidā tās tiek aizsargātas. Pētījuma mērķis – no darba izstrādes laikā iegūtās informācijas un empīriskās analīzes rezultātiem noskaidrot, vai patērētāji kā tirgus dalībnieki ir informēti par savām tiesībām, kādi ir tipiskākie tiesību aizskāruma veidi, veikt secinājumus ņemot vērā darba rezultātus un sniegt priekšlikumus konstatētajiem problēmjautājumiem. Bakalaura darbs sastāv no 3 nodaļām un 6 apakšnodaļām.
dc.description.abstractModern consumers must weigh the importance of their purchases carefully because there are so many options available to them in the market for goods and services. If the customer is aware of what to expect, the varied offer gives him the chance to evaluate which option is the greatest and most appropriate for satisfying his needs and whims. However, before making a purchase, during the buying process, and after a product or service fails to meet expectations, it is crucial for customers to understand their rights and duties. Over time, concerns about what constitutes unfair commercial practices and other violations of consumer rights in the digital sphere have gained increasing attention. This investigation will examine how Latvian consumers can deal with rights violations, if their rights are protected, and how that protection is applied. The purpose of the research is to identify through data collected during the project's development and empirical analysis, whether consumers, as participants in the market, are aware of their rights and what kinds of rights violations are most common. It is additionally intended to make conclusions based on the findings of the study and offer solutions for the issues that have been identified as problematic. There are three chapters and six subsections in the bachelor's thesis.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEkonomika un uzņēmējdarbība
dc.subjectpatērētāju tiesības
dc.subjectpatērētāju tiesību aizsardzība
dc.subjectlikums
dc.subjectprece
dc.subjectpakalpojums
dc.titlePatērētāju tiesību aizsardzības mārketinga aspekti.
dc.title.alternativeMarketing Aspects of Consumer Rights Protection.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record