Piedzīvojuma treniņa metode sociālajā darbā ar jauniešiem
Autor
Smilgaine, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Romāne-Meiere, Aiga
Datum
2024Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir „Piedzīvojuma treniņa metode sociālajā darbā ar jauniešiem”. Darba mērķis ir izpētīt piedzīvojuma treniņa iespējas un ierobežojumus sociālajā darbā ar jauniešiem. Darba teorētisko ietvaru veido resiliences pieeja, kas sociālajā darbā ar jauniešiem akcentē gan indivīda spēja izmantot sociālajā vidē pieejamos resursus, gan arī sociālās vides lomu, nodrošinot indivīdiem plašu resursu klāstu. Empīriskajā pētījumā izmantots kvalitatīvās pētījuma metodes – daļēji strukturētas intervijas, daļēja strukturēta novērošana un aptaujas. Pētījums atklāj piedzīvojuma treniņa metodes iespējas un riskus sociālajā darbā ar jauniešiem, kādas profesionālās kompetences ir nepieciešamas sociālajiem darbiniekiem, lai vadītu piedzīvojumu treniņus jauniešiem un jauniešu viedokli par piedzīvojuma treniņa ietekmi uz viņu personības attīstību. The topic of my bachelor thesis is "The Adventure training method in social work with young people". The aim of the thesis is to explore the possibilities and limitations of adventure training in social work with young people. The theoretical framework of the thesis is the resilience approach, which in youth work emphasises both the individual's ability to use the resources available in the social environment and the role of the social environment in providing individuals with a wide range of resources. The empirical study used qualitative research methods - semi-structured interviews, semi-structured observation and surveys. The study reveals the opportunities and risks of the adventure training method in social work with young people, what professional competences social workers need to conduct adventure training for young people and young people's views on the impact of adventure training on their personal development.