Latvijā darbojošos grāmatu blogeru ietekme uz jauniešu lasīšanas paradumiem
Author
Ancveire, Vineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ardava-Āboliņa, Laura
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Šī bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, vai tie grāmatu blogeri, kuri darbojas Latvijā un ievieto ierakstus sociālajā medijā Instagram, rosina jauniešos interesi par grāmatu lasīšanu brīvajā laikā. Darbā izmantota mediju lietojuma un apmierinājuma teorija. Ar kvalitatīvās kontentanalīzes palīdzību pētījumā analizēts 3 grāmatu blogeru – Agra Jēkabsona, Kristīnes Pīkenenas un Lindas Priednieces gada laikā publicētais saturs sociālajā medijā Instagram. Tika veikta vidusskolēnu klātienes aptauja 5 skolās, aptverot visus Latvijas reģionus. Pētījumu papildina daļēji strukturētās intervijas ar trim ekspertiem un vienu vidusskolnieci. Jaunieši brīvajā laikā lasa maz, visbiežāk ne vairāk kā divas stundas nedēļā, un jaunieši pārsvarā izvēlas lasīt angļu valodā. Jauniešiem ir lielāka interese par ārzemju blogeriem nekā par latviešu blogeriem. The aim of this thesis is to find out whether book bloggers, who are active in Latvia and post on Instagram, encourage young people to read books in their free time. The work is based on media use and satisfaction theory. Using qualitative content analysis, the study analyses the content posted on Instagram by 3 book bloggers – Agris Jēkabsons, Kristīne Pīkenena and Linda Priedniece – over a year period. The desk research Secondary school student live survey was done in 5 schools covering all regions of Latvia. The study was complemented by semi-structured interviews with three experts and one secondary school student. Young people read little in their free time, mostly no more than two hours a week, and they mostly prefer to read in English. Young people are more interested in foreign bloggers than they are in Latvian bloggers.