Show simple item record

dc.contributor.advisorTetarenko-Supe, Anastasija
dc.contributor.authorKočāne, Zanda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2024-02-03T02:03:37Z
dc.date.available2024-02-03T02:03:37Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other99829
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/65365
dc.description.abstractDarba mērķis ir izzināt kādus komunikācijas kanālus un saturu jaunieši būtu ieinteresēti patērēt, lai vecinātu interesi par Saeimas vēlēšanām un dalību tajās. Teorētiskā daļa sastāv no literatūras apkopojuma par mediju lietojuma un apmierinājuma teoriju, masu mediju un komunikācijas kanālu daudzveidību, mediju lietošanas paradumiem Latvijā un jauniešu politisko līdzdalību. Pētījuma rezultāti iegūti veicot kontentanalīzi, kuras ietvaros tika veikts portālu Delfi.lv, Tvnet.lv un Lsm.lv satura salīdzinājums, kā arī tika veiktas fokusgrupas, lai noskaidrotu jauniešu viedokli par mediju lietojumu un vēlēšanām. Pētījums atklāj, ka Latvijā Saeimas vēlēšanas tiek plaši atspoguļotas Latvijas medijos. Kā arī jauniešu vidū ir novērojama dažāda attieksme pret vēlēšanām un dalību tajās.
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to find out what communication channels and content young people would be interested in consuming to foster their interest in the Saeima elections and participation in them. The theoretical part consists of a literature review on the theory of media usage and gratification, the diversity of mass media and communication channels, media usage habits in Latvia, and the political participation of young people. The results of the research were obtained by conducting a content analysis comparing the content of the web portals Delfi.lv, Tvnet.lv, and Lsm.lv, as well as focus group discussions were formed to find out the opinions of young people about media use and elections. The research reveals that the Saeima elections in Latvia are widely covered in the Latvian media. Also, different attitudes towards elections and participation in them can be observed among young people.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectjaunieši
dc.subjectSaeimas vēlēšanas
dc.subjectmasu mediji
dc.subjectsociālie mediji
dc.subjectlīdzdalība
dc.title18 – 25 gadus vecu jauniešu interese par Saeimas vēlēšanām Latvijā: komunikācijas kanālu un satura pielāgošana auditorijai
dc.title.alternative18 -25 year olds’ interest in the Latvian parliamentary elections: adapting communication channels and content to the audience
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record