Show simple item record

dc.contributor.advisorFomins, Sergejs
dc.contributor.authorMariani, Chiara Maria
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte
dc.date.accessioned2024-05-16T01:02:43Z
dc.date.available2024-05-16T01:02:43Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other99784
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/65572
dc.description.abstractDarbs ir uzrakstīts angļu valodā uz 37 lappusēm. Tajā ir 21 attēlu, 1 tabulu un 41 atsauces. Darba mērķis ir sarkanzaļo briļļu testēšanas salīdzinājums reālā vidē plakanā ekrānā un virtuālajā vidē. Tiek izmeklēti jautājumi, kas saistīti ar akomodācijas verģences konfliktu. Metode. Binokulārā fūzija tika novērtētas reālajā vidē, izmantojot sarkanzaļas filtra aizsargbrilles un plakano datora ekrānu, salīdzinājumā ar izveidotu līdzīgu testu virtuālajā vidē. Pētījumā piedalījās 20 atlasīti dalībnieki. Virtuālā stimula testiem tika izmantota uz galvas liekāma virtuālās realitātes ierīce ar pētījumā izveidoto programmatūru. Rezultāts. Virtuālā un reālā testā tika sasniegta salīdzināma veiktspēja, neskatoties uz atšķirīgo stimulu un slodzi uz redzes sistēmu. Virtuālā pieredze radīja vieglas un pārejošas izpausmes. Secinājums. Binokulārā saplūšana ir iespējama reālajā un virtuālajā vidē, neskatoties uz atšķirībām stimula konstrukcijā un vizuālās sistēmas noslodzi. Ir nepieciešami turpmāki pētījumi, lai labāk izprastu VR testu ilgtspēju un pašu testu iespējamību. Nepieciešama virtuālā stimula koda ieviešana.
dc.description.abstractThe thesis is written in English on 37 pages. It contains 21 figures, 1 tables and 41 references. The aim. Comparison of red-green glasses testing in a real environment on a flat screen and in a virtual environment . Issues related to Vergence-Accommodation Conflict are investigated. Method. For a group of 20 eligible subjects, the ability of binocular fusion in the real environment using red-green filter goggles and a proposed stimulus on a flat computer screen was evaluated in comparison with the ability of binocular fusion in the virtual environment using head-mounted sets and programming of the environment and the required stimulus. Result. The two tests achieved comparable performance considering the different demand and with matching results. The virtual experience gave rise to slight and transient manifestations for the performance text. Conclusion. Binocular fusion is possible in the real and virtual environment despite differences in the construction of the stimulus and the demand made on the visual system. Further investigations are needed to better understand the sustainability over time and to what extent it is possible.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKlīniskā optometrija [Angļu val.]
dc.subjectAccommodation-Vergence Conflict
dc.subjectVirtual Reality
dc.subjectBinocular Vision
dc.subjectSimultaneous Perception
dc.titleRedzes funkciju novērtējums reālajā un virtuālajā vidē
dc.title.alternativeAssessment of Visual Functions in Real and Virtual Environment
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record