Show simple item record

dc.contributor.advisorGulbe, Dagnija
dc.contributor.authorDumpis, Viesturs
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
dc.date.accessioned2024-06-19T01:04:31Z
dc.date.available2024-06-19T01:04:31Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other101414
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/65855
dc.description.abstractBakalaura tēma: Ārstniecības personu un pacientu komunikāciju ietekmējošie faktori Tēmas aktualitāti pamato pieaugušais sūdzību skaits VI par ārstniecības personālu, tai skaitā arī komunikāciju ar ārstniecības personālu. Pētījuma mērķis: noskaidrot komunikāciju ietekmējošie faktorus starp ārstniecības personām un pacientiem. Darba uzdevumi: 1.Analizēt literatūru par komunikāciju. 2.Veikt V. Hendersones pamatvajadzību teorijas analīzi saistībā ar bakalaura darba tēmu. 3.Izstrādāt pētījuma instruments 4.Veikt pētījumu, apkopot un analizēt iegūtos datus. 5.Izdarīt secinājumus un izstrādāt ieteikumus. Pētījuma hipotēze apstiprinās, jo respondenti ar hroniskām saslimšanām komunikāciju ar ārstniecības personālu novērtē nedaudz augstāk nekā respondenti bez hroniskām saslimšanām (skat. 4.10.attēlu) Pētniecības metode: a)teorētiskā – literatūras analīze; b)empīriskā – kvantitatīva neeksperimentāla; c)datu apstrādes – SPSS programma. Pētniecības instruments: uz pacientu centrēta komunikācijas skala Rezultāti: Pēc pētījuma veikšanas darba autors atklāja, ka ir jāveic papildus pētījumus, lai noskaidrotu komunikāciju veicinošos faktorus, salīdzinot efektīvu ārstniecības personu un pacientu komunikāciju ar ne tik efektīvu komunikāciju, jo šajā pētījumā tika pētītas divas ģimenes ārstu prakses ar vienlīdzīgu komunikāciju. Ieteikums ārstniecības personām strādāt pie komunikācijas pilnveidošanas ar pacientiem, jo tā ir neatņemama labas ārstēšanas sastāvdaļa. Atslēgas vārdi: ģimenes ārstu prakses, komunikācija, pacients, ārstniecības personāls
dc.description.abstractBachelor's Thesis Title: Factors Influencing Communication between Healthcare Professionals and Patients Rationale for the Topic: The relevance of the topic is justified by the increased number of complaints regarding healthcare professionals, including communication with them, received by Institution VI. Research Objective: To identify the factors influencing communication between healthcare professionals and patients. Research Tasks: 1.Analyze literature on communication. 2.Conduct an analysis of V. Henderson's basic needs theory in relation to the bachelor's thesis topic. 3.Develop a research instrument. 4.Conduct research, collect, and analyze the obtained data. 5.Draw conclusions and develop recommendations. Research Hypothesis: The hypothesis is confirmed, as respondents with chronic illnesses rate communication with healthcare professionals slightly higher than respondents without chronic illnesses (see Figure 4.10). Research Method: a)Theoretical – literature analysis. b)Empirical – quantitative non-experimental. c)Data processing – SPSS program. Research Instrument: Patient-Centered Communication Scale Results: After conducting the research, the author found that additional studies are needed to determine the factors promoting communication by comparing effective communication between healthcare professionals and patients with less effective communication. This study examined two family physician practices with equal communication. Keywords: family physician practices, communication, patient, healthcare professionals  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVeselības un sporta zinātnes
dc.subjectģimenes ārstu prakses
dc.subjectkomunikācija
dc.subjectpacients
dc.subjectārstniecības personāls
dc.titleĀrstniecības personu un pacientu komunikāciju ietekmējošie faktori
dc.title.alternativeFactors Influencing Communication between Healthcare Professionals and Patients
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record