Žurnāla „Kas Jauns” auditorijas vajadzības un lietošanas paradumi
Author
Mehtijeva, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Žurnāla „Kas Jauns” auditorijas vajadzības un lietošanas paradumi” mērķis ir izpētīt un noteikt, kādas ir žurnāla lasītāju vajadzības un cik lielā mērā žurnāls tās apmierina, kā arī noskaidrot, kādi ir lasītāju žurnāla lietošanas paradumi.
Darba teorētiskajā daļā ir piedāvāts auditorijas skaidrojums, klasificētas žurnālu auditorijas vajadzības, kā arī apskatīta mediju izmantošanas un vajadzību apmierināšanas teorija. Tā kā akadēmiskais darbs ir saistīts ar žurnālu „Kas Jauns” un to specifiku – slavenības un to dzīves, teorijā tiek piedāvāt arī žurnāla kā plašsaziņas līdzekļa raksturojums, kā arī tiek apskatīts teorētiskais skaidrojums jēdzienam „slavenība”.
Darba pētniecības metode ir dziļā daļēji strukturētā intervija, kuras nobeigumā respondentiem tiek piedāvāts aizpildīt anketu. Pētījuma rezultāti ļauj padziļināti apskatīt katra respondenta vajadzības un lietošanas paradumus.
Bakalaura darbs sastāv no trīs daļām – teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas.
Teorētiskajā daļā ir atrodams akadēmisks literatūras analīze par auditoriju, tās vajadzībām, mediju lietošanas paradumiem un žurnāliem. Darba metodoloģijas daļā tiek aprakstīta darba pētniecības metode – dziļā intervija. Darba empīriskajā daļā piedāvāts žurnāla „Kas Jauns” struktūras un satura raksturojums, kā arī analizēti žurnāla auditorijas interviju rezultāti, kas liek izdarīt secinājumus par to, kādēļ žurnāls tiek lasīts, kā arī par to, kāda saikne ir žurnāla patērēšanai ar lasītāja privāto dzīvi.
Atslēgas vārdi: auditorija, vajadzības, žurnāls, „Kas Jauns”, paradumi, slavenības The goal of barchelors work „Journal "Kas Jauns": audience uses and gratifications” is to analize and define what are the main readers needs and to what extenct these needs are being satisfied. As well as to define readers habits
In the theoretical part the definition of audience is provided as well, as breakdown of the main readers expectations in respect of the theory of media uses and gratification. In order to appropriately analyze the theory behind these Academic thesis the magazine "Kas Jauns" with its specific field – celebrity and the gossip around them, is discussed. In the theoretical part there is a description of magazines as printed mass media, as well as theoretical definition of the term „Celebrity” is disclosed.
The deep structure interview is used as the main method of research as well as the questionaries that were completed by interviewees. The used method provides results reveal the main audience uses and gratifications.
Thesis are structured into three parts – theoretical, methodological and empirical section.
The theoritical part of these thesis defines the audience uses and gratifications, media usage are determined by the analysis of academic literature. The methodological part the main research method - deep structure interview, is being discussed. The empirical part provides the classification of content and structure of the magazine in focus "Kas Jauns", as well as the anatomy of results extracted from the performed interviews. Coming to the conclusions about the audience mindset that drives their behavior and underlying commitment to the readers private lives.
Key words: audience, uses, magazine, journal, „Kas Jauns”, gratifications, celebrities