Show simple item record

dc.contributor.advisorVīksna, Laura
dc.contributor.authorStovbuņenko, Jeļena
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
dc.date.accessioned2024-06-19T01:04:36Z
dc.date.available2024-06-19T01:04:36Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other101610
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/65884
dc.description.abstractBakalaura darba temats: Sāpju vadīšana pamatskolas vecuma bērniem Neatliekamās medicīniskās palīdzības un observācijas nodaļā. Latvijā nav veikti plaši pētījumi par sāpju izplatību bērniem un pusaudžiem pēdējo gadu laikā. Jaunākais pētījums ir veikts 2017./2018. mācību gadā, turklāt tas aptver tikai pusaudžu vecumposmu. Starptautiskos pētījumos konstatēts, ka sāpju izplatība bērniem pieaug, ko ietekmē daudzveidīgi vides faktori. Tomēr Latvijā nav veikti visaptveroši pētījumi par sāpju vadīšanu dažāda pamatskolas vecuma bērniem, kas pamato pētījuma aktualitāti. Pētījuma mērķis: noskaidrot sāpju vadīšanu pamatskolas vecuma bērniem Neatliekamās medicīniskās palīdzības un observācijas nodaļā. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt zinātnisko literatūru par sāpēm, to klasifikāciju un sāpju vadīšanu, ņemot vērā pamatskolas vecuma bērnu aprūpes vajadzības; 2.Analizēt sāpju vadīšanas metodes Neatliekamās medicīniskās palīdzības un observācijas nodaļā Džīnas Vatsones māszinību teorijas kontekstā; 3.Izstrādāt pētījuma instrumentu – interviju jautājumus; 4.Intervēt māsas un analizēt interviju rezultātus; 5.Formulēt secinājumus un izteikt ieteikumus māsām. Pētījuma jautājums: kāda ir sāpju vadīšana pamatskolas vecuma bērniem Neatliekamās medicīniskās palīdzības un observācijas nodaļā? Pētniecības metode: kvalitatīvs pētījums ar kontentanalīzi, pētniecības instruments – daļēji strukturēta intervija. Pētījuma rezultāti: sāpju vadīšana ir visaptverošs, holistisks process, kurā prioritāte ir sāpju intensitāte un maksimāli ātra pacienta stāvokļa atvieglošana. Sāpju vadīšana sastāv no tādiem posmiem kā novērtēšana, atsāpināšana; novērošana; drošība; komunikācija; izglītošana. Svarīgi ir pastāvīgi pilnveidot māsu prasmes vadīt laiku, kritiski domāt, komunicēt un sadarboties ar pacientu, vecākiem un veselības aprūpes speciālistu komandu. Bakalaura darba apjoms: 50 lpp., satur 6 attēlus, 17 tabulas, izmantoti 53 literatūras avoti, pievienoti 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: neatliekamās palīdzības un observācijas nodaļa, pamatskolas vecuma bērni, sāpes, sāpju vadīšana.
dc.description.abstractBachelor thesis topic: Pain management in primary school-aged children in the emergency medical care and observation department. In Latvia, there have been no large studies on the prevalence of pain in children and adolescents in recent years. The most recent study was carried out in the 2017-18 school year and only covers adolescence. International studies have shown that the prevalence of pain in children is increasing, influenced by a wide range of environmental factors. However, no comprehensive studies on pain management in children of different primary school ages have been conducted in Latvia, which justifies the relevance of this study. Aim of the study: to investigate pain management in primary school-aged children in the Emergency and Observation Department. Research tasks: 1.Analyze the scientific literature on pain, its classification and pain management, taking into account the care needs of children of primary school age; 2.To analyse pain management techniques in the Emergency and Observation Department in the context of Jane Watson's nursing theory; 3.Develop a research tool-interview questions; 4.Interview nurses and analyze interview results; 5.Formulate conclusions and make recommendations to the sisters. Research question: What is the management of pain in elementary school-aged children in the Emergency Medical Aid and Observation Department? Research method: qualitative research with content analysis, research tool-semi-structured interview. Research results: pain management is a comprehensive, holistic process, in which the priority is the type and intensity of pain, maximum rapid relief of the patient's condition. Pain management consists of stages such as assessment, analgesia; observation; safety; communication; education. It is important to constantly improve the skills of nurses to manage time, think critically, communicate and collaborate with the patient, parents and the team of health professionals. Volume of bachelor thesis: 50 pages, contains 6 pictures, 17 tables, 53 literature sources are used, 3 appendices are attached. Keywords: emergency and observation department, children of primary school age, pain, pain management.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVeselības un sporta zinātnes
dc.subjectNeatliekamās palīdzības un observācijas nodaļa
dc.subjectpamatskolas vecuma bērni
dc.subjectsāpes
dc.subjectsāpju vadīšana
dc.titleSāpju vadīšana pamatskolas vecuma bērniem Neatliekamās medicīniskās palīdzības un observācijas nodaļā
dc.title.alternativePain management in primary school-aged children in the emergency medical care and observation department
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record