Show simple item record

dc.contributor.advisorŠķilters, Jurģis
dc.contributor.authorVanaga, Laura
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
dc.date.accessioned2024-06-20T01:04:23Z
dc.date.available2024-06-20T01:04:23Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other102652
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66098
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir noskaidrot, kuras sejas iezīmes ir noteicošās un ietekmē sievišķīguma, godīguma, uzticamības, pievilcīguma, laipnības un prieka īpašību uztveri un interpretāciju no pretējās īpašības, kā arī noskaidrot, kuras no tām ir būtiskākās virtuālā asistenta portretā, lai uzlabotu tā izmantošanu. Lai to noskaidrotu, tika apkopota un izpētīta teorētiskā literatūra par seju uztveres procesiem, īpašību atspoguļojumu sejas vaibstos un virtuālajiem asistentiem un to vizuālo attēlojumu, kā arī veikta empīriska izpēte: seju stimulu atlase un priekšapstrāde, eksperiments seju atlasei morfēšanai, morfēšanas process un eksperiments ar morfēto saturu. Tika izdarīti secinājumi par ietekmējošām sejas iezīmēm īpašību interpretēšanā, kā arī tika secināts, ka, lai palielinātu virtuālā asistenta izmantošanas potenciālu, ir ļoti būtiski atspoguļot pievilcīgumu, godīgumu, kā arī uzticamību un laipnību.
dc.description.abstractThe aim of the bachelor's thesis is to determine which facial features are decisive and impact the perception and interpretation of femininity, honesty, trustworthiness, attractiveness, kindness, and joy from the opposite trait, as well as to identify which of these features are most important in a virtual assistant's portrait to enhance its usability. To achieve this, theoretical literature on the processes of face perception, the reflection of traits in facial features, and virtual assistants and their visual representation was summarized and examined. Additionally, empirical research was conducted consisting of the selection and pre-processing of facial stimuli, an experiment for selecting faces for morphing, the morphing process, and an experiment with morphed content. Conclusions were drawn about the impacting facial features in trait interpretation, and it was concluded that, in order to increase the potential use of a virtual assistant, it is crucial to reflect attractiveness, honesty, as well as trustworthiness and kindness in it.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDatorzinātne
dc.subjectSejas uztvere
dc.subjectSejas iezīmes
dc.subjectĪpašība
dc.subjectVirtuālais asistents
dc.titleSejas uztveres faktoru ietekme īpašību attiecināšanā virtuālam asistentam
dc.title.alternativeThe influence of facial perception factors on attributing properties to a virtual assistant
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record