E-mācību tīmekļa vietņu lietotāja saskarņu dizains un izstrāde
Author
Mekše, Māra
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Zariņa, Solvita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
E-mācību vietnes ir svarīga sastāvdaļa, kas var palīdzēt skolēniem mācību procesā, jo tām var viegli piekļūt, izmantojot internetu un viedierīci. Bakalaura darba ietvaros dažādos informācijas avotos ir pētīts, kādas ir e-mācību vietņu dizaina izstrādes vadlīnijas. Tad tika izstrādāta e-mācību vietņu dizaina novērtēšanas sistēma un analizētas vairākas e-mācību vietnes, kurās iespējams apgūt vidusskolas izglītības līmeņa zināšanas dažādos mācību priekšmetos latviešu valodā. Esošajās vietnēs ieteiktie uzlabojumi saistāmi ar piekļūstamības nodrošināšanu, veidojot pietiekamu krāsu kontrastu un nodrošinot titrus multimediju materiāliem. Pēc tam tika izveidots e-mācību vietnes lietotāja saskarņu prototipa dizains. Darbā tika pētītas e-mācību vietnes izstrādes iespējas, izmantojot vietņu veidotāju. Pēc vietnes prototipa izstrādes tika veikta tā analīze, izmantojot novērtēšanas sistēmu un izdarīti secinājumi. E-learning websites is an important component that can help students learn as they are easily accessible via the internet and a smart device. As part of the bachelor's thesis, various sources of information were investigated that represent the design guidelines for e-learning websites. A system for evaluating the design of e-learning websites was then developed and several e-learning websites were analysed where one can acquire knowledge at a high school educational level in various subjects in Latvian. The suggestions for improvement of the existing websites are related to ensuring accessibility, by creating sufficient colour contrast and providing subtitles for multimedia materials. The prototype design of the user interfaces of the e-learning website was developed. The work explored the possibilities of developing an e-learning website using a website builder. After the e-learning website prototype was developed, its analysis was carried out using the evaluation system and conclusions were drawn.