Mākslīgais intelekts mācību procesā un tā ietekme uz skolēnu.
Author
Vikmanis, Mārcis
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Viļuma, Liene
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Datortehnikas attīstība un datoru jaudas palielināšanās, plašāka datu daudzuma pieejamība un jauni algoritmi pēdējos gados ir veicinājuši ievērojamus sasniegumus MI tehnoloģiju jomā. Tāpēc mākslīgajam intelektam (MI) spēlē nozīmīgu lomu sabiedrības pārveidošanā un digitalizēšanas procesos daudzās nozarēs, arī izglītībā. Šī pētījuma mērķis ir novērtēt MI rīku izmantošanu vidusskolnieku mācību procesā un kā tā izmantošana ietekmē skolēnus. Lai to noskaidrotu tika veikts vidusskolnieku un studentu – bijušo vidusskolnieku starp grupu pētījums aptaujas formā, kas parāda, ka MI rīku izmantošana vidusskolās pēdējo 3-6 gadu laikā ir būtiski pieaugusi, ir vērojama statistiski nozīmīga atšķirība starp salīdzināmo grupu aritmētiskiem vidējiem rādītājiem jautājumos par MI lietošanas biežumu un iemesliem. The development of computing the increase in computer power, the availability of larger amounts of data, and new algorithms have contributed to significant achievements in the field of artificial intelligence (AI) technology in recent years. Therefore, artificial intelligence will play a significant role in the transformation of society and digitization processes in many sectors, including education. This study aims to evaluate the use of AI tools in the learning process of high school students and how its usage affects students. To clarify this, an intergroup study of high school students and university students (former high school students) was conducted in the form of a survey, which shows that the use of AI tools in high schools has significantly increased over the last 3-6 years, there is a statistically significant difference between the arithmetic averages of the comparison group in questions about the frequency and reasons of AI usage.