Show simple item record

dc.contributor.advisorGromov, Dmitry
dc.contributor.authorSirotina, Elizaveta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
dc.date.accessioned2024-06-20T01:04:25Z
dc.date.available2024-06-20T01:04:25Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other102779
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66109
dc.description.abstractDaudzi tiešsaistes veikali cenšas maksimāli palielināt savu pārdošanas potenciālu. Saskaņā ar Barilliance pētījumu personalizētie produktu ieteikumi var dot līdz pat 31% no e-komercijas vietņu ieņēmumiem, uzsverot ieteikumu uzlabošanas nozīmi un būtisku iespēju. Ieteikumu sistēmas tiek plaši izmantotas, lai piesaistītu klientu uzmanību, prezentējot produktus, kas pielāgoti viņu vēlmēm, uzlabojot klienta iepirkšanās pieredzi un saglabājot viņu iesaisti platformā. Šis darbs ir veltīts rekomendācijas sistēmas izstrādei lielam interneta veikalam, kas specializējas skaistumkopšanas produktos un darbojas sešās valstīs. Lai izstrādātu šo sistēmu, mēs izmantojam klientu/produktu datu kopu, kas ietver 2142 produktus un 62537 klientus. Izstrādājot ieteikumu sistēmu, mēs salīdzinām apkaimes algoritmu ar tā optimizēto versiju, kas izmanto singulāra sadalīšanās. Prognožu kvalitāte tiek novērtēta uz atsevišķa datu kopuma, kas nav iesaistīta ieteikuma sistēmas izstrādē un tiek izmantota tikai sistēmas ģenerēto prognožu pārbaudei.
dc.description.abstractMany online stores struggle to maximise their sales potential. According to a study by Barilliance, personalised product recommendations can contribute up to 31% of e-commerce site revenues (Duy et al., 2024), highlighting the importance and significant opportunity for improving recommendations. Recommender systems are widely used to capture customer attention by presenting products customised to their preferences, enhancing the customer’s shopping experience and maintaining their engagement with the platform. This thesis is dedicated to developing a recommender system for a large online store specialising in beauty products and operating in six countries. To develop this system, we use a client/product dataset including 2,142 products and 62,537 customers. When developing the recommender system, we compare the Neighbourhood-based algorithm with its optimised version that uses SVD. The quality of prediction is evaluated on a separate set of data that is not involved during the development of the recommender system and is used only for testing the predictions generated by the system.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDatorzinātne
dc.subjectRecommender System
dc.subjectImplicit Feedback
dc.subjectCollaborative Filtering
dc.subjectSVD
dc.titleIeteikumu sistēmas izstrāde un optimizācija: gadījuma apskats
dc.title.alternativeDevelopment and optimization of a recommender system: a case study
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record