Show simple item record

dc.contributor.advisorŠķilters, Jurģis
dc.contributor.authorSadovska, Kitija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
dc.date.accessioned2024-06-20T01:04:33Z
dc.date.available2024-06-20T01:04:33Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other103001
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66155
dc.description.abstractŠī bakalaura darba mērķis ir izpētīt krāsu - emociju saistījumus saskarņu vidē, balstoties uz lietotāju personības īpašībām, fokusējoties tieši uz krāsu piesātinājuma un gaišuma ietekmi šajos saistījumos. Lai šo mērķi sasniegtu, tika izveidots eksperiments profesionālā tiešsaistes aptauju un eksperimentu vidē QuestionPro, kurā tikai iekļauti jautājumi personības iezīmju noteikšanai, lietojot “Lielā piecinieka” personības testa saīsinātu versiju, depresijas līmeņa noteikšanai izmantots PHQ-9 tests, tad demogrāfiskie jautājumi un eksperiments, kurā testēts krāsu - emociju saistījums saskarņu vidē. Eksperimentam, balstoties uz jau veiktu pētījumu, tika izvēlētas divas krāsas - zila un zaļa, katra četrās variācijās, mainot piesātinājumu un gaišumu, un 20 emocijvārdi no Ženēvas emociju apļa jaunākās versijas. Tika veikts arī acu kustību eksperiments krāsu - formu sasaistes pārbaudei ar nolūku noskaidrot, vai formas krāsa maina to, kā acis apskata šo formu. Eksperimentā tiks izmantotas 6 formas kā stimuli, katra visās astoņās krāsu variācijās. Eksperimenta rezultāti norāda, ka ir atšķirības krāsu-emociju sasaistēs atkarībā no respondenta personības iezīmēm, izmaiņas krāsu novērtējumā atkarībā no krāsas piesātinājuma vai gaišuma un izmaiņas acu kustībās atkarībā no redzamajiem stimuliem.
dc.description.abstractThe aim of this bachelor thesis is to investigate color-emotion relationships in interface environments based on users' personality traits, focusing more on the influence of color saturation and brightness in these relationships. To achieve this goal, an experiment in the professional online survey and experiment environment QuestionPro was designed, which included questions to measure personality traits using a shortened version of the “Big Five” personality test, PHQ-9 test to measure the level of depression, demographic questions, and an experiment on color-emotion associations in interface environments. Based on previous studies, two colors were selected for the experiment - blue and green, each in four variations, according to different degrees of saturation and brightness, and 20 emotions from the latest version of the Geneva Emotion Wheel. An eye movement tracking experiment was also carried out to test the color-shape relationship, to see if the color of a shape changes the way participants view that shape. The experiment will use 6 shapes as stimuli, each in all eight color variations. The results of the study indicate significant differences in color-emotion associations based on participants' personality traits, variations in color ratings depending on their saturation and brightness, and diverse eye movement patterns based on the stimuli presented.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDatorzinātne
dc.subjectCilvēka-datora saziņa
dc.subjectsaskarnes
dc.subjectkrāsas
dc.subjectformas
dc.subjectemocijas
dc.titleKrāsu piesātinājuma, gaišuma un formas saistība ar lietotāja personības iezīmēm saskarņu sistēmā
dc.title.alternativeColor saturation, brightness and shape relations to user personality traits in an interface system
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record